Türkçe | English
OF TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ / YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/ofyazilim
Tel: +90 0462 3778353
OFTF
OF TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ / YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM1021Yaratıcı Drama2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. ÖĞR. GÖR. Ümit ARSLAN,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Drama dersinin amacı; öğrencilerin grup etkileşimi içinde tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak, olay ve durumlarla ilgili yarattıkları doğaçlama oluşum süreçlerini canlandırmaktır. Dersin bir başka amacı oyunlar ve canlandırmalar yoluyla öğrenciler arasındaki uyum, güven ve iletişimi sağlamak ve empati kurma, özgüven, etkili iletişim vb. davranışları kazandımaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : drama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başlıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olabilir.3,5,221,5
ÖK - 2 : drama ve diğer disiplinler arasında ilişki kurabilir. 3,6,221,5
ÖK - 3 : drama ve tiyatro tekniklerini kullanabillir.6,251,5
ÖK - 4 : dramanın önemini, gerekliliğini kavrayabilir.19,221,5
ÖK - 5 : hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebilir.3,22,231,5
ÖK - 6 : kendine güven duyarak bir topluluk karşısında rahat hareket edebilecek mesleki beceriyi kazanabillir.3,7,19,241,5
ÖK - 7 : içinde bulunduğu grup üyeleri ile sözlü ve sözsüz iletişim kurabillir.1,23,241,5
ÖK - 8 : yazılı ve sözlü olarak beden dilini de kullanabilecek biçimde kendini ifade edebillir.3,22,241,5
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
1. Ders içeriği hakkında genel bilgi ve kaynakların tanıtımı. 2. Grup iletişimi sağlamaya yönelik olarak grubun birbirini tanımasını sağlayacak ısınma ve iletişim etkinlikleri. 3. İletişimi geliştirecek, hayal gücünü kullanmaya dönük ısınma etkinlikleri. Değerlendirme çalışmaları. 4. Dram, drama, dramatizasyon, dramatik oyun, tiyatro, gibi kavram ve terimlerin irdelenmesi. 5. Dramanın aşamaları 6. Drama teknikleri 7. Tiyatro ve Drama 8. Rol kartları 9. Dramada maskelerin kullanımı 10.Drama ve sanatlar ilişkisi 11.Doğaçlama tekniği 12.Drama ve Yazınsal Türler 13.Drama ve Müzik İlişkisi
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İsim çalışmaları: Gruba kendi adını söyleme. Gruptan birinin adını söyleme. Kendini gruba tanıtma/yürürken tanışma etkinlikleri / değerlendirme
 Hafta 2Ritimle yürüme. Birlikte yürüme etkinliği. Eşim ne giyinmiş oyunu. Vücudumuzun organları ile hayali resim çizme. Gevşeme- ?Okyanus dalgası? Değerlendirme
 Hafta 3Ritimle yürüme. Birlikte yürüme etkinliği. Eşim ne giyinmiş oyunu. Vücudumuzun organları ile hayali resim çizme. Ritimle yürüme. Birlikte yürüme etkinliği. Eşim ne giyinmiş oyunu. Vücudumuzun organları ile hayali resim çizme. Gevşeme- ?Okyanus dalgası? Değerlendirme Dramadaki kavram/terimlere yönelik verilen makalelerin irdelenmesi. Örnek uygulamaların yapılması. Basit ikili-üçlü doğaçlamalar. Değerlendirme aşamasında her grup bir başka grubun dramasına dönük eleştirilerini sunar.
 Hafta 4Dramanın aşamalarına uygun olarak bir drama sürecin gerçekleştirilmesi. Isınma Canlandırma Değerlendirme aşamalarına yönelik tüm grupla çalışma.
 Hafta 5Bir drama sürecini planlama. Bunun için dikkat edilmesi gereken noktaların sınıfta görüşülmesi. Disiplinlerarası çalışmalar için örnek uygulamaların, etkinliklerin planlanması ve sınıfta tartışılması.
 Hafta 6Rol oynama-rol değiştirme-donuk imge-fotoğraf karesi-düşünce takibi-sıcak sandalye-bilinç koridoru-dedikodu halkası-rol içinde yazma gibi tekniklere dönük canlandırmaların gerçekleştirilmesi.
 Hafta 7Tiyatro ve drama arasındaki benzerliklerin ve farklılıkların sınıfta tartışılması. Dramadan yola çıkılarak bir tiyatro oyununun gerçekleştirilebilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiği üzerinde durulması, önerilerin sunulması. Performans çalışmaları.
 Hafta 8Grupla birlikte rol kartları hazırlama. Bunun için gerekli unsurların dikkate alınması. Hazırlanan kartlarla yaşama dair gerçek durumların canlandırılması. Her canlandırmada bir problem durumun yaratılması, kartlara yansıtılması ve canlandırmaların sonunda problemin çözümüne dair sonuçların ortaya konulması ve sınıfça değerlendirmelerin yapılması.
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Forum tiyatrosu tekniği ile sınıfta yaşamdaki gerçek durumların canlandırılması.
 Hafta 11Dramada maskelerin önemine değinilmesi. Farklı bir ifade aracı olarak maskelerin kullanımı ve çocuklara aktarımı. Atık malzemeler kullanılarak maskeler yaratılması ve bunları kullanarak canlandırmaların yapılması.
 Hafta 12Görsel sanatlardan yola çıkılarak sanatsal resimlerin incelenmesi ve buradan hareketle doğaçlamaların yapılması. Gerçek durumların canlandırması bunun için bir problem durumunun yaratılması gerektiği üzerinde durulması.
 Hafta 13Doğaçlamada dikkat edilecek noktaların açıklanması. Örnek uygulamalar: Ne- nerede-ne oluyor-ne zaman. Bir mekandaki durumların canlandırılması.
 Hafta 14Roman ya da öyküde anlatılan bir durumdan yola çıkılarak süreç dramasının uygulanması. Her hangi bir kaynaktan seçilen olay ya da durumdan bir kesit alınarak, bu kesiti yapılacak canlandırmanın ön hikayesi olarak kabul ettikten sonra bu ön hikayeyi yaratan farklı nedenlerle bu ön hikayenin doğurabileceği farklı durum ve sonuçların canlandırılması
 Hafta 15Roman ya da öyküde anlatılan bir durumdan yola çıkılarak süreç dramasının uygulanması. Her hangi bir kaynaktan seçilen olay ya da durumdan bir kesit alınarak, bu kesiti yapılacak canlandırmanın ön hikayesi olarak kabul ettikten sonra bu ön hikayeyi yaratan farklı nedenlerle bu ön hikayenin doğurabileceği farklı durum ve sonuçların canlandırılması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Adıgüzel, Ö. 2015; Eğitimde Yaratıcı Drama, Pegem-A Yayınları, Ankara
 
İlave Kaynak
1Adıgüzel, Ö. ve diğ. 2007. İlköğretimde Drama. Açıkköğretim Fakültesi Yayınları Eskişehir.
2Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Yapa Yay. İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Uygulama 2
3
4
5
6
7
8
14 30
Sunum 10
11
12
13
14
10 20
Dönem sonu sınavı 16 19/01/2016 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Uygulama 2 10 20
Ödev 2 3 6
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 4 4
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü59