|
HEM1021 | Yaratıcı Drama | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. ÖĞR. GÖR. Ümit ARSLAN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Drama dersinin amacı; öğrencilerin grup etkileşimi içinde tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak, olay ve durumlarla ilgili yarattıkları doğaçlama oluşum süreçlerini canlandırmaktır. Dersin bir başka amacı oyunlar ve canlandırmalar yoluyla öğrenciler arasındaki uyum, güven ve iletişimi sağlamak ve empati kurma, özgüven, etkili iletişim vb. davranışları kazandımaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | drama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başlıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olabilir. | 3,5,22 | 1,5 | ÖK - 2 : | drama ve diğer disiplinler arasında ilişki kurabilir.
| 3,6,22 | 1,5 | ÖK - 3 : | drama ve tiyatro tekniklerini kullanabillir. | 6,25 | 1,5 | ÖK - 4 : | dramanın önemini, gerekliliğini kavrayabilir. | 19,22 | 1,5 | ÖK - 5 : | hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebilir. | 3,22,23 | 1,5 | ÖK - 6 : | kendine güven duyarak bir topluluk karşısında rahat hareket edebilecek mesleki beceriyi kazanabillir. | 3,7,19,24 | 1,5 | ÖK - 7 : | içinde bulunduğu grup üyeleri ile sözlü ve sözsüz iletişim kurabillir. | 1,23,24 | 1,5 | ÖK - 8 : | yazılı ve sözlü olarak beden dilini de kullanabilecek biçimde kendini ifade edebillir. | 3,22,24 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
1. Ders içeriği hakkında genel bilgi ve kaynakların tanıtımı.
2. Grup iletişimi sağlamaya yönelik olarak grubun birbirini tanımasını sağlayacak ısınma ve iletişim etkinlikleri.
3. İletişimi geliştirecek, hayal gücünü kullanmaya dönük ısınma etkinlikleri. Değerlendirme çalışmaları.
4. Dram, drama, dramatizasyon, dramatik oyun, tiyatro, gibi kavram ve terimlerin irdelenmesi.
5. Dramanın aşamaları
6. Drama teknikleri
7. Tiyatro ve Drama
8. Rol kartları
9. Dramada maskelerin kullanımı
10.Drama ve sanatlar ilişkisi
11.Doğaçlama tekniği
12.Drama ve Yazınsal Türler
13.Drama ve Müzik İlişkisi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İsim çalışmaları: Gruba kendi adını söyleme. Gruptan birinin adını söyleme. Kendini gruba tanıtma/yürürken tanışma etkinlikleri / değerlendirme | | Hafta 2 | Ritimle yürüme. Birlikte yürüme etkinliği. Eşim ne giyinmiş oyunu.
Vücudumuzun organları ile hayali resim çizme.
Gevşeme- ?Okyanus dalgası?
Değerlendirme | | Hafta 3 | Ritimle yürüme. Birlikte yürüme etkinliği. Eşim ne giyinmiş oyunu.
Vücudumuzun organları ile hayali resim çizme.
Ritimle yürüme. Birlikte yürüme etkinliği. Eşim ne giyinmiş oyunu.
Vücudumuzun organları ile hayali resim çizme.
Gevşeme- ?Okyanus dalgası?
Değerlendirme
Dramadaki kavram/terimlere yönelik verilen makalelerin irdelenmesi. Örnek uygulamaların yapılması.
Basit ikili-üçlü doğaçlamalar.
Değerlendirme aşamasında her grup bir başka grubun dramasına dönük eleştirilerini sunar. | | Hafta 4 | Dramanın aşamalarına uygun olarak bir drama sürecin gerçekleştirilmesi.
Isınma
Canlandırma
Değerlendirme
aşamalarına yönelik tüm grupla çalışma. | | Hafta 5 | Bir drama sürecini planlama. Bunun için dikkat edilmesi gereken noktaların sınıfta görüşülmesi.
Disiplinlerarası çalışmalar için örnek uygulamaların, etkinliklerin planlanması ve sınıfta tartışılması. | | Hafta 6 | Rol oynama-rol değiştirme-donuk imge-fotoğraf karesi-düşünce takibi-sıcak sandalye-bilinç koridoru-dedikodu halkası-rol içinde yazma gibi tekniklere dönük canlandırmaların gerçekleştirilmesi. | | Hafta 7 | Tiyatro ve drama arasındaki benzerliklerin ve farklılıkların sınıfta tartışılması.
Dramadan yola çıkılarak bir tiyatro oyununun gerçekleştirilebilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiği üzerinde durulması, önerilerin sunulması. Performans çalışmaları. | | Hafta 8 | Grupla birlikte rol kartları hazırlama. Bunun için gerekli unsurların dikkate alınması. Hazırlanan kartlarla yaşama dair gerçek durumların canlandırılması. Her canlandırmada bir problem durumun yaratılması, kartlara yansıtılması ve canlandırmaların sonunda problemin çözümüne dair sonuçların ortaya konulması ve sınıfça değerlendirmelerin yapılması. | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Forum tiyatrosu tekniği ile sınıfta yaşamdaki gerçek durumların canlandırılması. | | Hafta 11 | Dramada maskelerin önemine değinilmesi. Farklı bir ifade aracı olarak maskelerin kullanımı ve çocuklara aktarımı.
Atık malzemeler kullanılarak maskeler yaratılması ve bunları kullanarak canlandırmaların yapılması. | | Hafta 12 | Görsel sanatlardan yola çıkılarak sanatsal resimlerin incelenmesi ve buradan hareketle doğaçlamaların yapılması.
Gerçek durumların canlandırması bunun için bir problem durumunun yaratılması gerektiği üzerinde durulması. | | Hafta 13 | Doğaçlamada dikkat edilecek noktaların açıklanması. Örnek uygulamalar: Ne- nerede-ne oluyor-ne zaman. Bir mekandaki durumların canlandırılması. | | Hafta 14 | Roman ya da öyküde anlatılan bir durumdan yola çıkılarak süreç dramasının uygulanması. Her hangi bir kaynaktan seçilen olay ya da durumdan bir kesit alınarak, bu kesiti yapılacak canlandırmanın ön hikayesi olarak kabul ettikten sonra bu ön hikayeyi yaratan farklı nedenlerle bu ön hikayenin doğurabileceği farklı durum ve sonuçların canlandırılması | | Hafta 15 | Roman ya da öyküde anlatılan bir durumdan yola çıkılarak süreç dramasının uygulanması. Her hangi bir kaynaktan seçilen olay ya da durumdan bir kesit alınarak, bu kesiti yapılacak canlandırmanın ön hikayesi olarak kabul ettikten sonra bu ön hikayeyi yaratan farklı nedenlerle bu ön hikayenin doğurabileceği farklı durum ve sonuçların canlandırılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Adıgüzel, Ö. 2015; Eğitimde Yaratıcı Drama, Pegem-A Yayınları, Ankara | | |
1 | Adıgüzel, Ö. ve diğ. 2007. İlköğretimde Drama. Açıkköğretim Fakültesi Yayınları Eskişehir. | | 2 | Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Yapa Yay. İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Uygulama | 2 3 4 5 6 7 8 | | 14 | 30 | Sunum | 10 11 12 13 14 | | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19/01/2016 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Uygulama | 2 | 10 | 20 | Ödev | 2 | 3 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 4 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 59 |
|