|
ELL3041 | Romantizm | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Tuncer YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İngiliz edebiyatında 18. yüzyılın son on yılı ile 19. yüzyılın ilk yarısı arasında yer alan önemli edebi figürleri ve bunların gelişimini anlamak. 18. yüzyıl sonunda yaşanan önemli toplumsal gelişmelerin Romantik akımın ortaya çıkmasında oynadığı rolü görmek. Bu gelenek içerisinde yazılan edebi ürünlere edebi eleştirel yaklaşmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Romantik edebiyat hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar. | 1,2,3,4,5,6,7,9,13,14,15,17,19,21,22 | 1,3 | ÖK - 2 : | Romantik edebiyat eserlerini eleştirel bakış açısı ile inceleyebilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,9,13,14,15,17,19,21,22 | 1,3 | ÖK - 3 : | Akımı kendisinden önceki ve sonraki diğer edebi akımlarla karşılaştırabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,9,13,14,15,17,19,21,22 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
18. yüzyıl sonunda yaşanan siyasal, toplumsal, felsefi ve kültürel değişiklikler edebi biçimler ve değerler üzerinde de bazı değişikliklere neden olmuştur. Ortaya çıkan bu edebi değerler bütünü ve bu gelenekte üretilen edebi eserlere Romantik edebiyat ismi verilmiştir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İngiliz Romantizmine giriş. Dönemi tarihlendirme. | | Hafta 2 | William Blake - "Songs of Innocence and Experience"dan seçmeler. | | Hafta 3 | Blake? ?The Marriage of Heaven and Hell? | | Hafta 4 | William Wordsworth ? Lyrical Ballads'ın 1800 baskısının önsözünden okumalar ve seçili şiirler.
| | Hafta 5 | Wordsworth devam: "Poems in Two Volumes" | | Hafta 6 | Wordsworth devam ? The Prelude (seçili bölümler) | | Hafta 7 | Samuel Taylor Coleridge ? "Biographia Literaria" dan seçmeler | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Coleridge devam ? ?The Rime of the Ancient Mariner?, ?Dejection: an Ode? | | Hafta 10 | George Gordon Byron ? Childe Harold?s Pilgrimage'dan okumalar. | | Hafta 11 | Byron devam ? ?Prometheus?, ?Fare Thee Well? | | Hafta 12 | Percy Bysshe Shelley ? ?Ozymandias?, ?Ode to the West Wind? | | Hafta 13 | Shelley devam ? ?To a Skylark?, ?A Defence
of Poetry? ve ?Prometheus Unbound?un giriş bölümünden seçili okumalar.
| | Hafta 14 | John Keats: ?To Autumn?, ?La Belle Dame Sans Merci? | | Hafta 15 | Keats devam - ?Ode to a Nightingale?, ?Ode on a Grecian Urn? | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Wu, Duncan, ed. Romanticism An Anthology. 3rd ed. Malden: Blackwell, 2006. | | 2 | Curran, Stuart, ed. Cambridge Companion to British Romanticism. 2nd ed. Cambridge: Cambridge UP, 2010. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 08/11/2016 | 1 | 20 | Proje | 12 | 06/12/2016 | 4 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2017 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 6 | 2 | 12 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|