|
EBK6006 | Vaccine Development Strategies | 4+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIKTA BİYOKİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atila Taner KALAYCIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı Eczacılık Fakültesi Doktora öğrencilerine Aşılar ve aşı geliştirme stratejileri hakkında gerek öğrenim gerekse mesleki hayatları sürecinde yararlanabilecekleri bilimsel vizyon ve birikimi kazandırmaktır. Derslerde öğrencilere temel immünoloji, immun sistemin çalışma mekanizması ve aşı geliştirme stratejileri ile ilgili bilgiler verilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bağışıklık sistemi ve sistemin çalışma prensipleri öğrenilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 | 1,3 | ÖK - 2 : | Antijen ve İmmunojenler hakkında bilgi sahibi olur.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 | 1,3 | ÖK - 3 : | Aşılarda kullanılan antijenler öğrenilir.
Yeni nesil aşı geliştirme stratejileri öğrenilir.
New ge | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 | 1,3 | ÖK - 4 : | Canlı ve ölü aşılar ve oluşturdukları bağışık yanıt öğrenilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 | 1,3 | ÖK - 5 : | Yeni nesil aşı geliştirme stratejileri öğrenilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Aşı Geliştirme Stratejileri ile ilgili teorik dersler ve sunumları içerir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İmmun sisteme Giriş (İsimlendirme, Genel Özellikler ve Yapılar)
| | Hafta 2 | Doğal ve Kazanılmış Bağışıklık
| | Hafta 3 | Aşılar ve antijenler
| | Hafta 4 | Canlı-zayıflatılmış ve ölü aşılar | | Hafta 5 | İnaktive toksin ve toksoid bakteriyel aşılar
| | Hafta 6 | Replike olmayan viral aşılar | | Hafta 7 | Rekombinant DNA teknolojisi ve aşılar
| | Hafta 8 | Ara sınav
| | Hafta 9 | Ters vaksinoloji yaklaşımı
| | Hafta 10 | Virüs benzeri partiküller | | Hafta 11 | Formülasyon ile immunojenik potansiyelin artırılması
İmmun modülatör adjuvanlar ile immunojenitenin artırılması
| | Hafta 12 | İmmun modülatör adjuvanlar ile immunojenitenin artırılması | | Hafta 13 | Yeni nesil uygulamalar ile immunojenitenin artırılması | | Hafta 14 | Viral vektörler
Viral Vektörler
| | Hafta 15 | Aşı etkinliği ve güvenliğini etkileyen faktörler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 15 | 10.04.2019 | 1 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 21 | 23.05.2019 | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 4 | 1 | 4 | Ödev | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 80 |
|