|
ELKL7362 | Biyomedikal Görüntü Analizi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı tıbbi görüntüleri analiz etmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tbbi rüntülerin doğasın izah edebilecektir.
| 1,4,6,8,11,12,13,15 | 1 | ÖK - 2 : | Tıbbi görüntülerin kalitesine etki eden faktörleri izah edebilecektir.
| 1,2,4,6,7,11,12,15 | 1 | ÖK - 3 : | Tıbbi görüntülerde iyileştirilme işlemleri yapabilecektir.
| 1,2,4,5,7,11,12,13,15 | 1 | ÖK - 4 : | İlgi bölgeleri seçebilecektir.
| 1,4,11 | 1 | ÖK - 5 : | Örüntü analizi yapabilecektir.
| 1,2,4,6,7,8,11,12,14 | 1 | ÖK - 6 : | İzdüşüm görüntülerden geri çatma işlemini izah edebilecektir.
| 1,3,4,5,7,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 7 : | Örüntü sınıflandırma ve karar vermeyi yapabilecektir. | 1,3,4,5,7,10,11,14,15 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyomedikal görüntülerin doğası, Artefaktlarin yok edilmesi, Görüntü iyileştirme, İlgi bölgenin belirlenmesi, Yönlenmiş örüntü analizi, Şekil analizi, Doku analizi, İzdüşümlerden görüntü elde etme, Ters katlama, Ters buğulama ve restorasyon, Görüntü kodlama ve data sıkıştırma, Örüntü sınıflandırma ve teşhissel karar verme. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Biyomedikal görüntülerin doğası
| | Hafta 2 | Görüntü kalitesi | | Hafta 3 | Artefaktlarin yok edilmesi | | Hafta 4 | Görüntü iyileştirme | | Hafta 5 | İlgi bölgenin belirlenmesi | | Hafta 6 | Şekil analizi | | Hafta 7 | İzdüşümlerden görüntü elde etme | | Hafta 8 | Ters katlama | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ters buğulama | | Hafta 11 | Restorasyon | | Hafta 12 | Görüntü kodlama
| | Hafta 13 | Data sıkıştırma | | Hafta 14 | Örüntü sınıflandırma ve teşhissel karar verme
| | Hafta 15 | Proje sunumu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Rangarray, R. M., 2005; Biomedical Image Analysis, CRC Press, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2,00 | 30 | Proje | 15 | | 1,00 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Arasınav için hazırlık | 17 | 1 | 17 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 2 | 13 | 26 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 106 |
|