Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
DOKTORA (ELEKTRİK)
Ders Bilgi Paketi
http://eee.ktu.edu.tr/eng/default_eng.aspx
Tel: +90 0462 3253154 , 3772906
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / DOKTORA (ELEKTRİK)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM 319Çevresel Davranış2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere çevresel psikolojiye dair temel konular hakkında bilgi vermek, algı-biliş-davranış sürecini ve çevre-davranış araştırmalarında kullanılan yöntemleri öğretmektir, bu yöntemleri belirli bir alandan veri elde etmede nasıl kullanacaklarında onlara yardımcı olmak ve insan gereksinimlerinin türlerini, bu bilgiyi projelerine nasıl yansıtacaklarını ve belirli bir proje konusu doğrultusunda insan gereksinimlerini nasıl analiz edecekleri öğretilecektir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : belirli bir proje alanındaki insan gereksinimlerinin neler olduğunu analiz edebileceklerdir.1,2,4,7,8,9,10,11,12,131,3
ÖK - 2 : çevre-davranış araştırmalarındaki yöntemleri araçları kullanıp veriler elde edebilecek, bunları analiz edebilecek ve bunlardan gelen bulguları tasarım sürecinde kullanabileceklerdir.1,2,7,8,9,10,11,12,131,6
ÖK - 3 : çevresel davranış örüntülerinin peyzaj tasarımındaki önemini kavrayacaklar ve mekan örgütlenmesine yansıtabileceklerdir.1,2,7,8,9,11,12,131,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Çevresel psikolojinin tarihçesi ve kavramlarıİnsan çevre ilişkileriİnsan gereksinimleri, Maslow' un insan gereksinimleri hiyerarşisi. Algı, biliş, davranış kavramları Peyzaj algısı ve tercihine ilişkin teorileri Mekansal örgütlenme kavramları, mekan türleri, insan ihtiyaçları-etkinlik türleri- mekansal örgütlenme ilişkileri Çevre-davranış araştırmalarındaki yöntemler; teknik literatür araştırması, gözlem, haritalama ve iz sürme teknikleri, deney, simülasyon, görüşme ve anket teknikleri
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin genel içeriği, ele alınacak konular, amaçlananlar hakkında genel bilgi verilişi. Dersin Peyzaj Mimarlığı meslek disiplini ile ilişkisi, öğrencilerin bu bilgileri nasıl-nerede kullanacakları hakkında bilgilendirilmeleri
 Hafta 2Çevresel psikoloji, ortaya çıkışı ve gelişimi, ele aldığı konular. Çevresel davranış bilgisi-tasarım ilişkisi.
 Hafta 3insan-çevre (doğa) ilişkisinin tarihi süreç içinde değişimi (1); aydınlama çağı öncesi ve sonrası insan-doğa ilişkisi, pozitivizm ve bilimsel yöntem, peyzaj mimarlığı meslek disiplinine etkileri, eleştiriler
 Hafta 4insan-çevre (doğa)ilişkisinin tarihi süreç içinde değişimi (2);insan-çevre ilişkisinde alternatif yaklaşımlar, romantizm, ekspresyonizm, kuantum fiziği, yeni görüşler doğrultusunda insan-çevre ilişkisi
 Hafta 5İnsan-çevre etkileşiminin yapısı. Çevre kavramı, tanımı, sınıflandırılması,
 Hafta 6Mekan kavramı, çeşitli tanımlar, sınıflandırılması, örnekler. Mekan örgütlenmesi kavramı; ihtiyaç-etkinlik-mekan ilişkisinin tasarım projeleri senaryolarında ele alınması
 Hafta 7Mekan bileşen ve öğeleri tanımları; üstlendikleri yardımcı görevler
 Hafta 8Mekan komposizyonu tanımı ve çevresel davranış bakımından önemi; birlik, denge, ölçü, biçim, simetri kavramları, çevresel davranış ile ilişkisi, kavramların örnekler üzerinde analizi
 Hafta 9yazılı sınav
 Hafta 10Davranış konumları; davranış konumu teorisi, temel kavramlar; davranış örüntüleri, ortam, eşgüdüm; temel özellikler. Davranış konumlarına ilişkin kavramların ve ilişkilerinin çeşitli örnekler üzerinde analizi
 Hafta 11Davranış mekanizmasına giriş, insan ihtiyaçları, motivasyon-güdülenme, ihtiyaçların etkinlik ve mekana yansımaları
 Hafta 12Algı, biliş, değerlendirme süreci; algılama tanımı, algılama kuramları
 Hafta 13Biliş tanımı, biliş haritaları, değerlendirme tanımı, çevresel tercih kavramı, temel yaklaşımlar.
 Hafta 14Çevresel davranış; davranışa ilişkin temel özellikler, insan davranışına ilişkin modeller; insan davranışını açıklamaya yönelik ekolojik yaklaşımın derinlemesine ele alınması.
 Hafta 15Çevresel davranış; mahremiyet, kişisel mekan, egemenlik davranışı, kendileme, kulis davranışı
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Bechtel, R. B., Marans, R. W., Michelson, W. (Eds.) 1987; Methods in Environmental and Behavioral Research, Van Nostrand Reinhold Company Inc.
2Cherulnik, P. D. 1993; Applications of Environment-Behavior Research; Case Studies and Analysis. Cambridge University Press, New York
3Gür, Ş. 1996; Mekan Örgütlenmesi (Spatial Organization), Gür Matbaacılık, Trabzon
 
İlave Kaynak
1Proshansky, H. M., Ittelson, W. H., Rivlin, L. G. (Eds.) 1976; Environmental Psychology; People and Their Physical Settings, Holt, Rinehart and Winston, Inc. Second Edition.
2Sommer, R., Sommer, B. 2002; A Practical Guide to Behavioral Research; Tools and Techniques, Fifth Edition, Oxford University Press, New York
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Kısa sınav 9 19/11/2012 1 30
Ödev 13 14/12/2012 16 20
Dönem sonu sınavı 17 08/01/2013 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 6 12
Arasınav için hazırlık 3 2 6
Arasınav 1 1 1
Ödev 4 4 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 2 10
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü74