Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS (ELEKTRİK)
Ders Bilgi Paketi
http://eee.ktu.edu.tr/eng/default_eng.aspx
Tel: +90 0462 3253154 , 3772906
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS (ELEKTRİK)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SMZO401Okul Önc.Müzik Eğt.Gen.Yaklaşımlar3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüGÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Okul öncesi eğitimde müziğin yerini ve önemini kavrayabilmeEğitim ve müzik ilişkisini açıklayabilme0-6 yaş çocuklarının müziksel becerilerinin gelişim düzeyleri hakkında bilgi sahibi olabilmeProgram hedeflerine ulaşmada müzikten yaralanabilmeOkul öncesi çocuklarına şarkı öğretebilme tekniklerini kavrayabilmeTürkiye ve dünyada okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımları kavrayabilme
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : okul öncesi eğitimde müziğin önemini kendi ifadeleriyle açıklayabilecek 1,2,3,5,6,7,8,9,101,4,5
ÖK - 2 : eğitim programındaki hedeflere yönelik müzikal etkinlikler hazırlayabilecek1,2,3,5,6,7,8,9,101,4,5
ÖK - 3 : okul öncesi çocuklarına şarkı öğretimi tekniklerini kavrayacak/yeni teknikler geliştirebilecek1,2,3,5,6,7,8,9,101,4,5
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri, okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma, çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler, okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması, dünyada okul öncesinde müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Müziğin çocuk yaşamındaki yeri ve önemi,çocuğun gelişimine etkileri.
 Hafta 2Çocuk şarkılarının özellikleri,çocuğun yaşına ve gelişim düzeyine uygun şarkılar.Ses sınırları.
 Hafta 3Çocukta müzik beğenisinin geliştirilmesi ve müzik eğitimi için yapılacak etkinlikler.
 Hafta 4Okul öncesi müzik eğitiminde şarkı öğretimi.Örnek aktiviteler.Repertuar oluşturma.
 Hafta 5Okul öncesi müzik eğitiminde,tartım eğitimi.Örnek aktiviteler.Repertuar oluşturma.
 Hafta 6Okul öncesi müzik eğitiminde, yaş gruplarında kulak eğitimi.Örnek aktiviteler.Repertuar oluşturma.
 Hafta 7Okul öncesi müzik eğitiminde,ses eğitimi çalışmaları.Örnek aktiviteler.Repertuar oluşturma.
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Okul öncesinde müzik dinleme eğitimi.Örnek aktiviteler.Repertuar oluşturma.
 Hafta 10Okul öncesi müzik eğitiminde,müzikal kavramları oluşturmada,yaratıcı drama.(Okul öncesinde müzikli oyunlaştırma)
 Hafta 11Dört ve beş yaş çocuğunun genel büyüme ve müziksel özellikleri.Örnek aktiviteler.Repertuar oluşturma.
 Hafta 12Altı,yedi,sekiz yaş çocuğunun müziksel özellikleri ve ses alanları.Örnek aktiviteler.Repertuar oluşturma.
 Hafta 13Okul öncesi müzik eğitimi şarkı öğretiminde,yaratıcı drama ile ilgili uygulamalar.Repertuar oluşturma.
 Hafta 14Okul öncesi eğitim kurumlarında,müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamının ve donanımının oluşturulması.(Müzik köşesi)
 Hafta 15Dünyada okul öncesi müzik eğitimi ile ilgili farklı yaklaşımlar.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Sun Muammer-Seyrek Hilmi,1993;Okul Öncesi Eğitimde Müzik,Müzik Eserleri Yayınları,İzmir
2Morgül Mahiye,1995;Yaratıcı Drama İle Oynayarak Yaşayarak Öğren,Yapa Yayınları,İstanbul
3Morgül Mahiye,2001;Müzik Nasıl Öğretilir,Yurt Renkleri
 
İlave Kaynak
1Egüz Saip,1980;Toplu Ses Eğitimi,Ayyıldız Matbaası,Ankara
2Kültür Ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Müdürlüğü,1988;Birinci Müzik Kongresi Bildiriler
3Yönetken Halil Bedii-Fenmen Mithat-Sun Muammer-Uçan Ali-Bayraktar Ertuğrul-Aydoğan Salih,1993;Müzik Eğitimi,Müzik Ansiklopedisi Yayınları,Ankara
4Aydoğan Salih,1982;Yaşasın Müzik,Önder Matbaası,Ankara
5Dinçer Mahir,1984;Cıvıl Cıvıl Okul Öncesi Ve İlk Sınıflar İçin Şarkılar,Maya Matbaacılık Yayınları,Ankara
6TRT Çocuk Şarkıları
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 10/04/2013 1 50
Ödev 10
11
12
13
14
15
17/04/2013
05/06/2013
6 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 1 12 12
Arasınav için hazırlık 2 3 6
Arasınav 1 1 1
Uygulama 1 1 1
Diğer 1 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü50