Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS (ELEKTRİK)
Ders Bilgi Paketi
http://eee.ktu.edu.tr/eng/default_eng.aspx
Tel: +90 0462 3253154 , 3772906
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS (ELEKTRİK)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PFES111Seçmeli I:Eğt.Program.Gel.ve Öğretim2+0+0AKTS:2
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiSertifika
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüPEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiPROF. DR. Ayşegül SAĞLAM ARSLAN,ÖĞR. GÖR. Ertan AKBAŞ,DOÇ. DR. Ayşegül ŞEYİHOĞLU,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğretmen adaylarının eğitimde program geliştirme süreç bilgisi ve konu alanı ders programı bilgisi
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Program geliştirme kuram ve yaklaşımlarını açıklayacak1
ÖK - 2 : Program geliştirme sürecini açıklayacak1
ÖK - 3 : Geleneksel ve çağdaş öğretim ilke ve yöntemlerini açıklayacak1
ÖK - 4 : Konu alanı ders programını değerlendirecek1
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Eğitimde program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramlar, öğretim programlarının temel öğeleri, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, eğitim programı tasarımları, program geliştirme modelleri, program geliştirmenin planlanması, program tasarısı hazırlama, öğretim ilke, strateji ve yöntemleri, programın değerlendirilmesi, ders planı hazırlama, konu alanı ders programının incelenmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar
 Hafta 2Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri)
 Hafta 3Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller)
 Hafta 4Eğitim programı tasarımları
 Hafta 5Program geliştirme modelleri
 Hafta 6Program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma).
 Hafta 7İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler)
 Hafta 8Eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma
 Hafta 11İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar
 Hafta 12Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri)
 Hafta 13Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi,
 Hafta 14Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi
 Hafta 15Programın deneme uygulaması ve değerlendirme
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Küçükahmet, L. 2007 Program Geliştirme ve Öğretim, Nobel yayın Dağıtımı, Ankara
2Demirel, Ö., (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Pegem A Yayıncılık, Ankara
 
İlave Kaynak
1Doğanay, A., Koç, G. , Korkma, İ. , Karataş, M. , Sarı, M. , Ünver, N. , Kıldan, O. , Yok, Ş. Ve Tok, T. (2007).Öğretim ilke ve yöntemleri, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2 8 16
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 14 28
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü74