|
PFES111 | Seçmeli I:Eğt.Program.Gel.ve Öğretim | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Sertifika | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Ayşegül SAĞLAM ARSLAN,ÖĞR. GÖR. Ertan AKBAŞ,DOÇ. DR. Ayşegül ŞEYİHOĞLU, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarının eğitimde program geliştirme süreç bilgisi ve konu alanı ders programı bilgisi |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Program geliştirme kuram ve yaklaşımlarını açıklayacak | | 1 | ÖK - 2 : | Program geliştirme sürecini açıklayacak | | 1 | ÖK - 3 : | Geleneksel ve çağdaş öğretim ilke ve yöntemlerini açıklayacak | | 1 | ÖK - 4 : | Konu alanı ders programını değerlendirecek | | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eğitimde program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramlar, öğretim programlarının temel öğeleri, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, eğitim programı tasarımları, program geliştirme modelleri, program geliştirmenin planlanması, program tasarısı hazırlama, öğretim ilke, strateji ve yöntemleri, programın değerlendirilmesi, ders planı hazırlama, konu alanı ders programının incelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar
| | Hafta 2 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri) | | Hafta 3 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller)
| | Hafta 4 | Eğitim programı tasarımları
| | Hafta 5 | Program geliştirme modelleri
| | Hafta 6 | Program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma).
| | Hafta 7 | İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler)
| | Hafta 8 | Eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma
| | Hafta 11 | İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar
| | Hafta 12 | Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri)
| | Hafta 13 | Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi,
| | Hafta 14 | Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi
| | Hafta 15 | Programın deneme uygulaması ve değerlendirme
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Küçükahmet, L. 2007 Program Geliştirme ve Öğretim, Nobel yayın Dağıtımı, Ankara | | 2 | Demirel, Ö., (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Pegem A Yayıncılık, Ankara | | |
1 | Doğanay, A., Koç, G. , Korkma, İ. , Karataş, M. , Sarı, M. , Ünver, N. , Kıldan, O. , Yok, Ş. Ve Tok, T. (2007).Öğretim ilke ve yöntemleri, Pegem A Yayıncılık, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 74 |
|