|
MAKL7411 | İleri Aerodinamik | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa SARIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere eerodinamiğin önemini kavratmak, üç boyutlu sıkıştırılamaz akış, sürtünmesiz sıkıştırılabilir akış, normal ve eğik şok dalgaları, lüle, difüzör ve rüzgar tünelinde sıkıştırılabilir akış, kanat profilleri üzerinde ses altı sıkıştırılabilir akış ve küt cisimler aerodinamiği konularında genel bir bilgi vermektir.
|
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | aerodinamiğin önemini kavrayabilecek. | 1,2 | 1 | PK - 2 : | üç boyutlu sıkıştırılamaz akış; üç boyutlu kaynak; üç boyutlu duble ve bir küre etrafında akış hakkında bilgi edinebilecek. | 1,2 | 1 | PK - 3 : | genel üç boyutlu akışlar ve panel teknikleri, uygulamalı aerodinamik hakkında bilgi edinebilecek. | 1,2 | 1 | PK - 4 : | sürtünmesiz sıkıştırılabilir akış konusunu öğrenebilecek. | 1,2 | 1 | PK - 5 : | normal ve eğik şok dalgaları konusunu öğrenebilecek. | 1,2 | 1 | PK - 6 : | lüle, difüzör ve rüzgar tünelinde sıkıştırılabilir akış konusunu öğrenebilecek ve ilgili problemleri çözebilecek. | 1,2 | 1 | PK - 7 : | kanat profilleri üzerinde ses altı sıkıştırılabilir akışı kavrayabilecek. | 1,2 | 1 | PK - 8 : | küt cisimler aerodinamiği konusunda genel bir bilgi edinebilecek. | 1,2 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Üç boyutlu sıkıştırılamaz akış; sürtünmesiz sıkıştırılabilir akış; normal şok dalgaları; eğik şok dalgaları; lüle, difüzör ve rüzgar tünelinde sıkıştırılabilir akış; kanat profilleri üzerinde ses altı sıkıştırılabilir akış: Lineer teori; küt cisimler aerodinamiği
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Aerodinamik: Giriş : Aerodinamiğin önemi and tarihten örnekler | | Hafta 2 | Üç boyutlu sıkıştırılamaz akış: Üç boyutlu kaynak; üç boyutlu duble; bir küre etrafında akış | | Hafta 3 | Üç boyutlu sıkıştırılamaz akış: Genel üç boyutlu akışlar ve panel teknikleri; uygulamalı aerodinamik | | Hafta 4 | Sürtünmesiz sıkıştırılabilir akış: Giriş; Termodinamiğe kısa bir bakış; sıkıştırılabilirliğin tanımı; sürtünmesiz sıkıştırılablir akış denklemleri | | Hafta 5 | Sürtünmesiz sıkıştırılabilir akış: Durma şartları tanımı; süpersonik akışa bir bakış ve şok dalgaları | | Hafta 6 | Normal şok dalgaları | | Hafta 7 | Eğik şok dalgaları | | Hafta 8 | Lüle, difüzör ve rüzgar tünelinde sıkıştırılabilir akış: Giriş; yarı-tek boyutlu akış; lüle akışları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Lüle, difüzör ve rüzgar tünelinde sıkıştırılabilir akış: Difüzörler; süpersonik rüzgar tünelleri | | Hafta 11 | Kanat profilleri üzerinde ses altı sıkıştırılabilir akış ve Lineer teori | | Hafta 12 | Kanat profilleri üzerinde ses altı sıkıştırılabilir akış ve Lineer teori | | Hafta 13 | Kanat profilleri üzerinde ses altı sıkıştırılabilir akış ve Lineer teori | | Hafta 14 | Küt cisimler aerodinamiği | | Hafta 15 | Küt cisimler aerodinamiği | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Anderson, John D., 2001, Fundamentals of Aerodynamics, Third Edition, McGraw-Hill Internatioanl Edition, Mechanical Engineering Series | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2022 | 72 saat | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 16/12/2022 | 72 saat | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2023 | 72 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|