|
INSL7612 | Yapıların Şekildeğiş.Göre Tasarımı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı yapıların şekildeğiştirmeye dayalı değerlendirilmesini ve tasarımını öğretmektir. Öğrencilier şekildeğiştirme limitlerinin kullanımını öğreneceklerdir. Dayanıma dayalı hesap yöntemleri ile karşılaştırmalı olarak avantaj ve dezavantajlarını göreceklerdir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yapıların şekildeğiştirmeye göre tasarımı için hesap adımlarını öğrenmek ve bir çok yapı tipini boyutlandırabilmek | 1,3 | 1,3 | ÖK - 2 : | Yapıların şekildeğiştirmeye göre tasarımı için yönetmelik koşullarına hakim olmak | 1,3 | 1,3 | ÖK - 3 : | Yapıların dayanıma göre tasarımına ilişkin yöntemler ile farklılıkları anlamak | 1,3 | 1,3 | ÖK - 4 : | Yapıların lineer ötesi davranışları hakkında bilgi sahibi olmak | 1,3 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Günümüzde yaygın olarak yapıların tasarımı dayanıma dayalı hesap yöntemlerine göre yapılmaktadır. Son yıllarda yapıların şekildeğiştirmelerinin kontrolü yolu ile tasarımına olan ilgi giderek artmaktadır. Revize edilen yeni deprem yönetmeliği TBDY2018' de, dayanıma göre tasarım ilkelerinin yanısıra şekildeğiştirmeye dayalı tasarım ilkelerine de yer vermektedir. Bu ders kapsamında, yapıların şekildeğiştirmeye göre tasarımının nasıl yapılacağı anlatılmaktadır. Konu anlatımı derste çözülecek tasarım örnekleri ile desteklenecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Yapılarda doğrusal olmayan davranış | | Hafta 3 | Basit ve bileşik eğilme etkisindeki elemanlarda şekildeğiştirme ve güç tükenmesi | | Hafta 4 | Süneklik kavramı, plastik mafsal kabulü, limit yük hesabı, eşit yerdeğiştirme kuralı | | Hafta 5 | Deprem etkisindeki binaların tasarımı için genel ilkeler | | Hafta 6 | Yatay ve düşey elastik tasarım spektrumları | | Hafta 7 | Deprem yükü azaltma katsayısı | | Hafta 8 | Kapasite tasarımı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yapıların şekildeğiştirmeye göre değerlendirilmesi ve tasarımı | | Hafta 11 | Tek modlu itme yöntemleri ile doğrusal olmayan hesap | | Hafta 12 | Çok modlu itme yöntemi ile doğrusal olmayan hesap | | Hafta 13 | Zaman tanım alanında doğrusal olmayan hesap yöntemi | | Hafta 14 | Şekildeğiştirmelerin ve iç kuvvetlerin değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Tasarımın ve deprem performansının değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24.11.2021 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 03.01.2022 | 8 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19.01.2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 7 | 35 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 203 |
|