|
INS5360 | Esnek Üst Yapı Dızaynı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şeref ORUÇ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amaçları, esnek üstyapı tasarımıyla ilgili temel prensip ve kavramları öğrencilere vermek ve öğrencilerin esnek üstyapı tasarımı yapabilmelerini sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | havaalanı esnek üstyapı tasarım yöntemleri hakkında bilgi edinmiş olacaklardır ( CBR yöntemi, FAA yöntemi, CDOT yöntemi, vs.). | 5,8 | 1,3 | ÖK - 2 : | karayolu esnek üstyapı tasarımını öğrenmiş olacaklar ve havaalanı ile karayolu esnek üstyapı tasarımlarının farkını kavrayacaklardır. | 1,3,5,8 | 1,3 | ÖK - 3 : | AASHO esnek üstyapı tasarım yöntemini öğrenmiş olacaklardır. | 1,3,5,8,11 | 1,3 | ÖK - 4 : | çok Tabaka Elastik Analiz yapabileceklerdir. | 1,3,5,8,11 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Havaalanı esnek üstyapı dizaynı : CBR metodu, Federal Havacılık Uygulama (FAA) Metodu, Kanada Ulaştırma Bölümü (CDOT) metodu. İkinci derece (Genel Havacılık) havaalanları. Esnek Yol üstyapısı dizaynı : Havaalanı ve karayolu dizayn kavramları arasındaki farklar. Dizayn metotlarındaki farklılıklar. AASHO esnek üstyapı dizaynı. Çok tabaka elastik analizi. Asfalt Enstitüsü dizaynı. Ulusal Kırma Taş birliği dizaynı. California dizayn metodu. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Havaalanı Esnek Üstyapı Tasarımı | | Hafta 2 | CBR Metodu | | Hafta 3 | Federal Havacılık Uygulama (FAA) Metodu | | Hafta 4 | Kanada Ulaştırma Bölümü (CDOT) Metodu | | Hafta 5 | İkinci Derece (Genel Havacılık) Havaalanları | | Hafta 6 | İkinci Derece (Genel Havacılık) Havaalanları | | Hafta 7 | Esnek Yol Üstyapısı Tasarımı | | Hafta 8 | Havaalanı ve Karayolu Tasarım Kavramları Arasındaki Farklar | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Tasarım Metodlarındaki Farklılıklar | | Hafta 11 | Tasarım Metodlarındaki Farklılıklar | | Hafta 12 | AASHO Esnek Üstyapı Dizaynı | | Hafta 13 | Çok Tabaka Elastik Analizi | | Hafta 14 | Asfalt Enstitü Dizaynı | | Hafta 15 | Ulusal Kırma Taş Birliği Dizaynı ve California Dizayn Metodu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tunç, A. 2004, Kaplama Mühendisliği ve Uygulamaları, Asil Yayın Dağıtım, 975-878-22-6, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Ödev | 14 | | 6 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Laboratuar çalışması | 3 | 10 | 30 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 3 | 10 | 30 | Ödev | 4 | 9 | 36 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 208.5 |
|