Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/mmf/engineering.html
Tel: +90 0462 3772606
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

INS5360Esnek Üst Yapı Dızaynı3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Laboratuar Çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Şeref ORUÇ
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amaçları, esnek üstyapı tasarımıyla ilgili temel prensip ve kavramları öğrencilere vermek ve öğrencilerin esnek üstyapı tasarımı yapabilmelerini sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : havaalanı esnek üstyapı tasarım yöntemleri hakkında bilgi edinmiş olacaklardır ( CBR yöntemi, FAA yöntemi, CDOT yöntemi, vs.).5,81,3
ÖK - 2 : karayolu esnek üstyapı tasarımını öğrenmiş olacaklar ve havaalanı ile karayolu esnek üstyapı tasarımlarının farkını kavrayacaklardır.1,3,5,81,3
ÖK - 3 : AASHO esnek üstyapı tasarım yöntemini öğrenmiş olacaklardır.1,3,5,8,111,3
ÖK - 4 : çok Tabaka Elastik Analiz yapabileceklerdir.1,3,5,8,111,3
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Havaalanı esnek üstyapı dizaynı : CBR metodu, Federal Havacılık Uygulama (FAA) Metodu, Kanada Ulaştırma Bölümü (CDOT) metodu. İkinci derece (Genel Havacılık) havaalanları. Esnek Yol üstyapısı dizaynı : Havaalanı ve karayolu dizayn kavramları arasındaki farklar. Dizayn metotlarındaki farklılıklar. AASHO esnek üstyapı dizaynı. Çok tabaka elastik analizi. Asfalt Enstitüsü dizaynı. Ulusal Kırma Taş birliği dizaynı. California dizayn metodu.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Havaalanı Esnek Üstyapı Tasarımı
 Hafta 2CBR Metodu
 Hafta 3Federal Havacılık Uygulama (FAA) Metodu
 Hafta 4Kanada Ulaştırma Bölümü (CDOT) Metodu
 Hafta 5İkinci Derece (Genel Havacılık) Havaalanları
 Hafta 6İkinci Derece (Genel Havacılık) Havaalanları
 Hafta 7Esnek Yol Üstyapısı Tasarımı
 Hafta 8Havaalanı ve Karayolu Tasarım Kavramları Arasındaki Farklar
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Tasarım Metodlarındaki Farklılıklar
 Hafta 11Tasarım Metodlarındaki Farklılıklar
 Hafta 12AASHO Esnek Üstyapı Dizaynı
 Hafta 13Çok Tabaka Elastik Analizi
 Hafta 14Asfalt Enstitü Dizaynı
 Hafta 15Ulusal Kırma Taş Birliği Dizaynı ve California Dizayn Metodu
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Tunç, A. 2004, Kaplama Mühendisliği ve Uygulamaları, Asil Yayın Dağıtım, 975-878-22-6, Ankara
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 30
Ödev 14 6 20
Dönem sonu sınavı 16 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 12 36
Laboratuar çalışması 3 10 30
Arasınav için hazırlık 8 1 8
Arasınav 1 1 1
Uygulama 3 10 30
Ödev 4 9 36
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 2 24
Dönem sonu sınavı 1.5 1 1.5
Toplam Çalışma Yükü208.5