|
ESM3048 | Lojik Devreler | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Erhan SESLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | 1.Sayısal elektronikle ilgili temel kavramları kavrayabilme. 2.Sayısal mantık devreleri ile ilgili sayı sistemlerini ve kodları tanıyabilme. 3.Mantık kapılarını ve işleyişini kavrayabilme. 4.Boolean matematiğini ve karnough diyagramlarını kavrayabilme ve dijital mantık devrelerinin sadeleştirilmesinde kullanabilme. 5.Bileşimsel devrelerin çalışmasını ve kullanımını kavrayabilme. 6.Filip-Flop çeşitlerini tanıyabilme, özelliklerini kavrayabilme. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları ve dijital sinyalleri kavrayabilme. | 2,5 | 1, | ÖK - 2 : | Sayısal mantık devrelerinde kullanılan sayı sistemlerini ve kodlarını kavrayabilme. | 2,5 | 1, | ÖK - 3 : | Sayısal elektronik ile ilgili mantık devrelerinin çalışmasını kavrayabilme. | 2,5 | 1, | ÖK - 4 : | Boolen ifadeleri ile sayısal mantık devrelerinin ilişkisini kavrayabilme. | 2,5 | 1, | ÖK - 5 : | Bileşimsel devre elemanlarını tanıyabilme. | 2,5 | 1, | ÖK - 6 : | Filip/Filop ların çalışmasını kavrayabilme ve durum geçiş tablolarını kullanabilme. | 2,5 | 1, | ÖK - 7 : | Sayıcı devreleri kullanabilme. | 2,5 | 1, | ÖK - 8 : | Entegre devrelerle basit sayısal devreler tasarlayıp uygulayabilme. | 2,5 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
1.Sayısal elektronik. 2.Sayısal mantık devreleri ve sayı sistemlerini ve kodlar. 3.Mantık kapıları ve işleyişi. 4.Boolean matematiği, karnough diyagramları ve dijital mantık devrelerinin sadeleştirilmesi. 5.Bileşimsel devrelerin çalışması ve kullanımını. 6.Filip-Flop çeşitlerini ve özellikleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sayısal kavramlar ve sayı sistemleri | | Hafta 2 | Sayı sistemleri ve mantık devreleri | | Hafta 3 | Mantık ifadelerinin sadeleştirilmesi | | Hafta 4 | Mantık devrelerinin sadeleştirilmesinde karno diyağramları | | Hafta 5 | Kodlar | | Hafta 6 | Boolean cebri ve sadeleştirme kuralları | | Hafta 7 | Dijital lojik kapılar | | Hafta 8 | Lojik diyağram tasarımı | | Hafta 9 | Lojik entegreler ve parametreleri | | Hafta 10 | Karno diyagramları | | Hafta 11 | Karno diyağramları ile devre uygulamaları | | Hafta 12 | Kod çözücüler | | Hafta 13 | Kodlayıcılar ve kod çeviriciler | | Hafta 14 | Filip/Floplar a giriş | | |
1 | M. Morris, MANO, 2007; Sayısal Tasarım, Literatür Yayıncılık | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 30 | Ödev | 15 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 6 | 12 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 122 |
|