|
YDB1001 | İngilizce - I | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Kazım BABACAN | Diğer Öğretim Üyesi | Okutman Kazım Babacan | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders, öğrencilerin bölümleriyle ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlar. Öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmeyi, bu konuda yazılmış kaynakları okuyarak okuduklarını ifade edebilmeyi , yazabilmeyi amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Günlük hayatta kullanılan cümle kalıplarını ifade edebilir. | 7,9 | 1 | ÖK - 2 : | Günlük hayatta karşılaşabilecekleri problemlerle ilgili cümleler kurabilir. | 7,9 | 1 | ÖK - 3 : | Doğru cümle kalıplarını kullanarak mektup, dilekçe vs. yazabilir. | 7,9 | 1 | ÖK - 4 : | Okuma parçalarını anlayabilecekler ve metin sorularını cevaplandırabilir. | 7,9 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Okuma parçaları ve alıştırmalar, dinleme parçaları ve alıştırmalar, çeviri çalışmaları, belirli bir konuda yazı kaleme alma, belirli bir konu üzerinde münazara yapma.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders ve ders kitabı hakkında bilgi, Dersin amaçları, Yabancı Dil Öğrenme hakkında bilgi paylaşımı | | Hafta 2 | Konuşma, Kendini tanıtma, ülkeler hakkında sınıf etkinliği
Kelime: Selamlama Dilbilgisi: Be fiili
| | Hafta 3 | Dinleme; Tanıtma, Kişisel bilgi isteme
Okuma ve Yazma: Emma Stone hakkında ve kendiniz hakkında e-mail yazma
| | Hafta 4 | Konuşma: Kişisel bilgi hakkında konuşma, meslekler hakkında sınıfta etkinlik
Kelime: Meslekler, Dilbilgisi: wh soru tipleri
| | Hafta 5 | Dinleme: Meslekler ve yaşadığınız yer hakkında dinleme parçası
Okuma ve Yazma: Bir öğrenciyle mülakat, kişisel bilgiyle alakalı paragraf yazma
| | Hafta 6 | Sevdikleriniz ve sevmedikleriniz hakkında konuşma, yiyecekler konusunda bir sınıf etkinliği
Yiyecek ve içecekler hakkında konuşma, Dilbilgisi: Geniş zaman
| | Hafta 7 | Lokantada sipariş verme
Seoul de bir sokak yiyeceği hakkında konuşma, gözde lokantanız hakkında konuşma
| | Hafta 8 | Alışkanlıklar ve rutin işler konusunda konuşma
Spor ve egzersiz Dilbilgisi: Sıklık zarfları
| | Hafta 9 | ARA SINAV | | Hafta 10 | Rutin yapılan işlerle ilgili bir mülakat, Sıradan bir hafta sonu hakkında konuşma ve ilgili konuyla ilgili bir yazı yazma | | Hafta 11 | Konuşma: Günlük etkinlikleri tanımlama, sınıf içi cep telefonu oyunu
Kelime: Günlük faaliyetler Dilbilgisi: Şimdiki Zaman
| | Hafta 12 | Dinleme: İnsanların yaptıkları şeyler hakkında telefon görüşmesi
Okuma ve Yazma: Şu anda yaptığınız bir şey hakkında yazı yazma
| | Hafta 13 | Geçmiş olaylar hakkında konuşma, geçmiş olaylar hakkında sınıf içi bir anket
Dilbilgisi: Simple past tense(to be-was,were)
| | Hafta 14 | Dinleme: İnsanların niçin geç kaldıkları konusunda bir dinleme parçası
Okuma: Son İngilizce dersiniz hakkında bir günlük yazma
| | Hafta 15 | Final sınav konularının gözden geçirilmesi
| | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | |
1 | Soars, Liz & John, 2019, Headway Elementary, Oxford University Press, England. | | |
1 | Kirn, E. Hartmann, P. 2002; Interactions 2 Reading, McGraw Hill, New York | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 26/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 18/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|