|
OFMB301 | Program Geliştirme ve Öğretim | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Atilla ÇİMER | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavramak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavramak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Program geliştirme kuram ve yaklaşımlarını açıklayabilecek.
| 2,3,4,5,6,10,13,19 | 1,3 | ÖK - 2 : | Program geliştirme sürecini açıklayabilecek. | 2,3,4,5,6,10,13,19 | 1,3 | ÖK - 3 : | Klasik ve modern öğretim ilke ve yöntemlerini açıklayabilecek. | 2,3,4,5,6,10,13,19 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme) . Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlaması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, eğitim ve öğretimde yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, yapılandırmacılık, yaşam boyu öğrenme, yaratıcı düşünme, vb. ) , öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel kavramlar
| | Hafta 2 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri) | | Hafta 3 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller)
| | Hafta 4 | Eğitim programı tasarımları
| | Hafta 5 | Program geliştirme modelleri | | Hafta 6 | Program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma). | | Hafta 7 | İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler)
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma
| | Hafta 10 | Duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma
| | Hafta 11 | İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar | | Hafta 12 | Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlaması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri)
| | Hafta 13 | Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi,
| | Hafta 14 | Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, | | Hafta 15 | Programın deneme uygulaması ve değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Küçükahmet, L. 2007; Program Geliştirme ve Öğretim, Nobel yayın dağıtımı, Ankara | | |
1 | Doğanay, A., Koç, G. , Korkma, İ. , Karataş, M. , Sarı, M. , Ünver, N. , Kıldan, O. , Yok, Ş. Ve Tok, T. 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 22/11/2014 | 1 | 20 | Ödev | 12 | 13/12/2014 | 3 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2015 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 12 | 24 | Arasınav için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|