Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/oem
Tel: +90 0462 +90 (462) 3773248
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OFMB301Program Geliştirme ve Öğretim3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüMATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Atilla ÇİMER
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavramak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavramak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Program geliştirme kuram ve yaklaşımlarını açıklayabilecek. 2,3,4,5,6,10,13,191,3
ÖK - 2 : Program geliştirme sürecini açıklayabilecek.2,3,4,5,6,10,13,191,3
ÖK - 3 : Klasik ve modern öğretim ilke ve yöntemlerini açıklayabilecek.2,3,4,5,6,10,13,191,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme) . Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlaması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, eğitim ve öğretimde yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, yapılandırmacılık, yaşam boyu öğrenme, yaratıcı düşünme, vb. ) , öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Temel kavramlar
 Hafta 2Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri)
 Hafta 3Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller)
 Hafta 4Eğitim programı tasarımları
 Hafta 5Program geliştirme modelleri
 Hafta 6Program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma).
 Hafta 7İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler)
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma
 Hafta 10Duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma
 Hafta 11İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar
 Hafta 12Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlaması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri)
 Hafta 13Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi,
 Hafta 14Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi,
 Hafta 15Programın deneme uygulaması ve değerlendirme
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Küçükahmet, L. 2007; Program Geliştirme ve Öğretim, Nobel yayın dağıtımı, Ankara
 
İlave Kaynak
1Doğanay, A., Koç, G. , Korkma, İ. , Karataş, M. , Sarı, M. , Ünver, N. , Kıldan, O. , Yok, Ş. Ve Tok, T. 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 22/11/2014 1 20
Ödev 12 13/12/2014 3 30
Dönem sonu sınavı 16 10/01/2015 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 12 24
Arasınav için hazırlık 4 2 8
Arasınav 1 1 1
Ödev 3 3 9
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 4 16
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü101