|
YHEY4006 | Arazi Uygulaması | 1+3+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 3 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Arazi araştırmalarında hangi yolların ve yöntemlerin izleneceğinin ve hangi tür kaynakların kullanılacağının, kaynak taramasının nasıl yapılacağının, arazide ölçüm, gözlem yapma ve not tutma teknikleri, arazide harita kullanım yöntemleri ve saha uygulamalarının nasıl yapılacağının öğretilmesidir
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Edinilen teorik bilgileri arazide uygular | 6,7,8,12 | 1 | ÖK - 2 : | Arazi Araştırma ve Gözlemlerinde İzlenecek yolları bilir | 6,7,8,12 | 1 | ÖK - 3 : | Çeşitli Verileri Değerlendirir | 6,7,8,12 | 1 | ÖK - 4 : | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir | 6,7,8,12 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 2 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak | | Hafta 3 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 4 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 5 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 6 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 7 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 8 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sunum | | Hafta 11 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 12 | Sunum | | Hafta 13 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 14 | Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları. | | Hafta 15 | Sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Wildlife Field Research and Conservation Training Manual, Rabinowitz, A., Wildlife Conservation Soc,ety Int. C., 1993. | | |
1 | Hayatta Kalma Kılavuzu (ABD Savaş Ofisi Askeri Birlikler Talimnamesi), Güner, Ş.B. (çevirmen), Bilge Kültür Sanat, İstanbul, 2003. | | 2 | Dağcılık Zirvelerin Özgürlüğü, Graydon, D. ve Hanson, K., İstanbul, 2005. | | 3 | First Aid, Youngson, R.M., Collins, 192 p. 1999. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/06/2022 | 1 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 54 |
|