Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/yaban/
Tel: +90 0462 3772828
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

YHEY4006Arazi Uygulaması1+3+0AKTS:6
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüYABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 3 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Şağdan BAŞKAYA
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Arazi araştırmalarında hangi yolların ve yöntemlerin izleneceğinin ve hangi tür kaynakların kullanılacağının, kaynak taramasının nasıl yapılacağının, arazide ölçüm, gözlem yapma ve not tutma teknikleri, arazide harita kullanım yöntemleri ve saha uygulamalarının nasıl yapılacağının öğretilmesidir
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Edinilen teorik bilgileri arazide uygular6,7,8,121
ÖK - 2 : Arazi Araştırma ve Gözlemlerinde İzlenecek yolları bilir6,7,8,121
ÖK - 3 : Çeşitli Verileri Değerlendirir6,7,8,121
ÖK - 4 : Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir6,7,8,121
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 2Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak
 Hafta 3Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 4Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 5Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 6Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 7Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 8Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Sunum
 Hafta 11Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 12Sunum
 Hafta 13Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları, sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 14Belirlenen yaban hayatı koruma veya geliştirme sahası, milli park, tabiat parkı, tabiatı koruma alanı, özel çevre koruma alanı gibi korunan alanlarda veya avlaklar, tarım alanları, yerleşim alanları.
 Hafta 15Sulak alanlar gibi değişik alanlarda yapılan yaban hayatı uygulamalarını bizzat yerinde görerek sorun çözümüne yönelik grup çalışmaları yapmak.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Wildlife Field Research and Conservation Training Manual, Rabinowitz, A., Wildlife Conservation Soc,ety Int. C., 1993.
 
İlave Kaynak
1Hayatta Kalma Kılavuzu (ABD Savaş Ofisi Askeri Birlikler Talimnamesi), Güner, Ş.B. (çevirmen), Bilge Kültür Sanat, İstanbul, 2003.
2Dağcılık Zirvelerin Özgürlüğü, Graydon, D. ve Hanson, K., İstanbul, 2005.
3First Aid, Youngson, R.M., Collins, 192 p. 1999.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Dönem sonu sınavı 16 13/06/2022 1 100
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 8 1 8
Arasınav 1 1 1
Uygulama 8 1 8
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 1 8
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü54