|
YHEY2004 | Amfibi ve Sürüngenler | 1+2+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı öncelikle Amfibi ve sürüngenlerin genel özelliklerini vermek, sonra da Türkiye Herpetofaunasını oluşturan türler ve bunların Türkiye'deki yayılış alanlarını öğrencilere vermektir. Bunun yanında Yaban Hayatı Yönetimi çalışmalarında Herpetofaunanın nasıl değerlendirlidiğini ve Türkiye türlerinin IUCN ve BERN krtiterlerini vermek de amaçlanmaktadır.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ekotoksikolojik araştırmalara göre amfibi ve sürüngenlerin mevcut durumlarını belirleyebilir
| 4,7,8 | 1,5 | ÖK - 2 : | Amfibi ve sürüngenlere etki eden toksik ve kirleticilerin ne olduğunu kavrayıp onlara karşı ne önlemler alınabileceğini değerlendirecekler
| 4,7,8 | 1,5 | ÖK - 3 : | Ekolojik dengede önemli bir işlevi olan amfibi | 4,7,8 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Amfibilerin kökeni, vücut yapıları, beslenmeleri, duyu organları, yakalanmaları, preparasyonları, parazitleri, düşmanları, ekonomik önemleri, amfibileri tehdit eden etmenler, Türkiye'de yaşayan amfibi türlerinin tanıtımı. Sürüngenlerin kökeni, vücut yapıları, deri yapıları, sindirim-solunum-ürogenital-sinir-endokrin sistemleri, gelişmeleri, üremeleri, davranışları, yayılışları, bulundukları yerler ve mevsimsel işlevleri, düşmanları, insanlarla olan ilişkileri, toplanmalrı ve koleksiyon yapılmaları, sürüngenleri tehdit eden etmenler, sınıflandırılmaları ve Türkiye'de yaşayan sürüngen türlerinin tanıtımı.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Amfibilerin kökeni
| | Hafta 2 | Vücut yapıları
| | Hafta 3 | Beslenmeleri
| | Hafta 4 | Amfibilerin duyu organları, yakalanmaları, preparasyonları, parazitleri, düşmanları, ekonomik önemleri
| | Hafta 5 | Amfibileri tehdit eden etmenler
| | Hafta 6 | Türkiye'de yaşayan amfibi türlerinin tanıtımı.
| | Hafta 7 | Sürüngenlerin kökeni, vücut yapıları, deri yapıları, sindirim-solunum-ürogenital-sinir-endokrin sistemleri
| | Hafta 8 | Amfibi ve sürüngenlerin gelişmeleri, üremeleri, davranışları, yayılışları
| | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Amfibi ve sürüngenlerin bulundukları yerler ve mevsimsel işlevleri
| | Hafta 11 | Amfibi ve sürüngenlerin düşmanları
| | Hafta 12 | Sunum
| | Hafta 13 | Sürüngenleri tehdit eden etmenler, sınıflandırılmaları ve Türkiye?de yaşayan sürüngen türlerinin tanıtımı.
| | Hafta 14 | Amfibi ve sürüngenlerin insanlarla olan ilişkileri
| | Hafta 15 | Amfibi ve sürüngenlerin toplanmaları ve koleksiyon yapılmaları
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Türkiye Amfibi ve Sürüngenleri, Baran, İ., TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Pelin Matbaası, Ankara, 2005. | | |
1 | Reptiles and Amphibians ?Expedition Field Techniques?, Daniel Bennett,160pp. Chimaira, Germany, 2004. | | 2 | Türkiye Omurgalıları (Sürüngenler), Türkiye Omurgalı Faunasının Sistematik ve Biyolojik Özelliklerinin Araştırılası ve Koruma Önlemlerinin Saptanması, Demirsoy, A., Çevre Bakanlığı, Proje No: 90-K-1000-90, 1996. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 8 | 1 | 8 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 4 | 32 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 108 |
|