|
YHEY2012 | Kuşlar | 2+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Alptuğ SARI | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kuşlar doğada önemli bir role sahiptir, doğal dengenin devamında büyük rol oynarlar. Bu ders ile öğrenciler kuş ve kuş türleri hakkında bilgi edinerek uygulamaları, karşılaştıkları tehlikeleri ve çözüm yollarını tanır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kuşların genel özelliklerini bilirler
| 7,8 | 1,5 | ÖK - 2 : | Türkiye kuş faunasının zenginliğini ve Türkiye'deki önemli kuş göç yollarını bilirler
| 7,8 | 1,5 | ÖK - 3 : | Çevrelerindeki kuşları genel olarak tanımlayabilirler
| 7,8 | 1,5 | ÖK - 4 : | Kuşların hayvanlar alemi içindeki yerini diğer omurgalı grupları ile olan akrabalık ilişkilerini bilirler
| 7,8 | 1,5 | ÖK - 5 : | Kuşların korunmasının önemini ve Türkiye?deki önemli kuş alanlarını bilirler | 7,8 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Paleontoloji. Yapı ve işlev. Saç yapısını ve rengini değiştirme. Duyu ve davranışlar. Sesler ve ses çıkarma. Kuşların dağılımları. Göçler. Uçan. Gıda ve beslenme. Kur yapma ve yuvalama. Yumurta ve gençlik dönemi. Taksonomi ve isimlendirme. Aile seviyesi, kuşların sınıflandırılması. Türkiye'nin kuşları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Paleontoloji
| | Hafta 2 | Yapı ve işlev
| | Hafta 3 | Kuşların Tüy yapısı
| | Hafta 4 | Kuşlarda renk değiştirme
| | Hafta 5 | Duyu ve davranışlar
| | Hafta 6 | Sesler ve ses çıkarma
| | Hafta 7 | Kuşların yayılışları
| | Hafta 8 | Göçler
| | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Uçma
| | Hafta 11 | Besin ve beslenme
| | Hafta 12 | Sunum
| | Hafta 13 | Kur yapma ve yuvalanma
| | Hafta 14 | Yumurtalar ve gençlik dönemi. Taksonomi ve adlandırma
| | Hafta 15 | Kuşların familya düzeyinde sınıflandırılması. Türkiye'nin kuşları
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Birds of Europe with North Africa and the Middle East, Lars Jonsson, Christopher Helm, 1996. | | |
1 | Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Demirsoy, A., Meteksan A.Ş., Ankara, 1992. | | 2 | Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası "Hayvan Zoocoğrafyası", Demirsoy, A., Meteksan A.Ş., Ankara, 1996. | | 3 | Türkiye Kuşları, Kiziroğlu, İ., O.G.M. Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayın ve Tanıtma Şube Müdürlüğü, Ankara, 1989. | | 4 | Türkiye'nin Av ve Yaban Hayvanları - Kuşlar, Turan, N., O.G.M.Eğitim Dairesi Başkanlığı Yayın ve Tanıtma Şube Müd. Matbaası, Ankara, 1990 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 5 | 14 | 70 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 4 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 3 | 5 | 15 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 3 | 6 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 165 |
|