|
YHEY1000 | Koruma Biyolojisi | 2+1+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Alptuğ SARI | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler biyoçeşitliliğin önemi ve koruma politikaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Biyolojik çeşitlilik ve önemi kavranacak. | 4,7,8 | | ÖK - 2 : | Biyoçeşitliliğin ekolojik ve ekonomik boyutu öğrenilecek. | 4,7,8 | | ÖK - 3 : | Koruma biyolojisi konusunda mesleki anlamda deneyim sahibi olacaklar. | 4,7,8 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Koruma biyolojisinin tarihi, Terminolojisi, Koruma Değerleri ve Etik, Tehdit Unsurları, Biyoçeşitliliğin Ekonomik Boyutu, Yaşam Alanı (Habitat) Bozulması, Parçalanması, Dönüştürülmesi ve Yok Olması, Aşırı İşletme, İstilacı Türler, İklim Değişikliği ve İzlenmesi, Sürdürülebilir Kalkınma, Koruma Politikaları ve Koruma Çalışmalarının Geleceği. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Koruma biyolojisinin tarihi | | Hafta 2 | Koruma biyolojisinin Terminolojisi | | Hafta 3 | Koruma Değerleri ve Etik | | Hafta 4 | Tehdit Unsurları | | Hafta 5 | Biyoçeşitliliğin Ekonomik Boyutu | | Hafta 6 | Yaşam Alanı (Habitat) Bozulması ve Parçalanması | | Hafta 7 | Yaşam Alanı (Habitat) Aşırı İşletme | | Hafta 8 | Yaşam Alanı (Habitat) Dönüştürülmesi Yaşam Alanı (Habitat) Yok Olması,İstilacı Türler | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sunum | | Hafta 11 | İklim Değişikliği ve İzlenmesi | | Hafta 12 | Sunum | | Hafta 13 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Koruma Politikaları | | Hafta 14 | Koruma Çalışmalarının Geleceği | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Conservation Biology, Andrew S. Pullin, 345pp. Cambridge UP, 2002. | | |
1 | Biodiversity ''An Introduction'', Kevin J. Gaston and John I. Spicer, 191pp. Blackwell, 2004. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/04/2022 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2022 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 5 | 14 | 70 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 2 | 4 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 5 | 10 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 6 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 174 |
|