|
YHEY2010 | Çevre Koruma | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Alptuğ SARI | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çevrenin korunmasına yönelik araştırma ve analizleri bozabilecek, çevre sorunları ve sağlık, sosyal ve kültürel açıdan ortaya çıkan sorunları analiz edebilecek ve bu sorunları çözmek için en uygun yöntemleri ortaya koyabilecek, gelişen teknoloji ve gereksinimleri karşılayabilecek yeterliliktedir. Ülkemizin çevre standartlarından kaynaklanan kirlilikler ile ilgili yönetmeliklerin kullanımı, arıtılması, geri dönüştürülmesi, depolanması, taşınması ve hazırlanması iş birimlerinin analiz, tasarım, imalat ve muayene görevlerini alabilecek nitelikte teknik eleman yetiştirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur
| 1,4,10,11 | 1 | ÖK - 2 : | Çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar | 1,4,10,11 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çevre kavramı ve tarihsel gelişmeler. Çevre unsurları. Çevre hakları. Çevre sorunları. Su, hava ve toprak kirliliği. Doğal kaynakların yanlış kullanımı. Boşa harcamak. Çevrenin geleceği. Dünya ölçeğinde politikalar. Yeni teknolojiler ve enerji kaynakları. Yaşam ortamlarının iyileştirilmesi. Çevre eğitimi politikaları. Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı. Halkın farkındalığı. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevre kavramı
| | Hafta 2 | Tarihsel gelişmeler
| | Hafta 3 | Çevrenin öğeleri
| | Hafta 4 | Çevre sorunları ve Yaban Hayatına Etkileri
| | Hafta 5 | Su, hava, toprak kirliliği ve Yaban Hayatına Etkileri | | Hafta 6 | Havalimanları ve Yaban Hayatı
| | Hafta 7 | Enerji Kaynakları ve Yaban Hayatı
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Atıklar ve Düzenli Atık Depolama Sistemleri (Arazi Uygulaması) | | Hafta 10 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Yaban Hayatı | | Hafta 11 | Hidroelektrik Santralleri (HES), Rüzgar Enerji Santralleri (RES) ve Yaban Hayatı
| | Hafta 12 | Nükleer Enerji Santralleri ve Yaban Hayatı | | Hafta 13 | Dünya ölçekli çevre ve enerji politikaları, Yeni teknolojiler ve Enerji kaynakları
| | Hafta 14 | Yaşam ortamlarının iyileştirilmesi. Çevre eğitim politikaları.
| | Hafta 15 | Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı. İnsanların bilinçlendirilmesi.
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Çevrenin Geleceği, Gökdayı, İ., 1997, Türkiye'nin Çevre Sorunları, Türkiye Çevre Vakfı, 1995 | | |
1 | Çevre Bilimi,Yıldız, K. Sipahioğlu, Ş. ve Yılmaz, M., 2000 | | 2 | Çevre Sorunları, Gündüz, T., 1994 | | 3 | Çevre Biyoteknolojisi, İleri, R., 1998 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 7 | 3 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 4 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 87 |
|