|
YHEY4014 | Yaşam Alanlarının İyileştirilmesi | 1+2+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ahmet ARPACIK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yaban hayatında yaşam alanlarının iyileştirilmesi konusunda bilgi sahibi yapmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yaban hayatında yaşam alanlarının iyileştirilmesi konusunda bilgi sahibi olur | 1,4,5,8 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yaban hayatında yaşam alanları, ekosistemler, yaşam alanlarını tehdit eden ulusal ve uluslar arası unsurlar (yangın, kasırga, sel, heyelan vb.), yaşam alanlarını iyileştirme teknikleri, pratik uygulamalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yaban hayatında yaşam alanları | | Hafta 2 | Yaban hayatında ekosistemler | | Hafta 3 | Yaban hayatında yaşam alanlarını tehdit eden ulusal unsurlar (yangın, kasırga, sel, heyelan vb.) | | Hafta 4 | Yaban hayatında yaşam alanlarını tehdit eden uluslar arası unsurlar (yangın, kasırga, sel, heyelan vb.) | | Hafta 5 | Yaşam alanlarını iyileştirme teknikleri | | Hafta 6 | Pratik uygulamalar | | Hafta 7 | Karasal yaşam alanları | | Hafta 8 | Sucul yaşam alanları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sunum | | Hafta 11 | Yasal durumlar | | Hafta 12 | Sunum | | Hafta 13 | Uygulama | | Hafta 14 | Uygulama | | Hafta 15 | Uygulama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Wildlife Restoration ?Techniques for Habitat Analysis and Animal Monitoring?, Michael L.M., Island Press, USA, 2002. | | |
1 | Yaban Hayvanları Bilgisi, Çanakçıoğlu, H. ve Mol T., İ.Ü. Orman Fak. Yay. No: 440, İstanbul, 1996. | | 2 | Beyond Conservation A Wildland Strategy, Taylor, P., 296 pp, 2005. | | 3 | American Wildlife and Plants, Davis, F.A., Martin, A.C. and Zim, H.S., Dover Publications, 1989. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 138 |
|