|
YHEY1001 | Yaban Hayatı Eko. ve Yönt. Giriş | 2+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yaban Hayatı Mühendisliğini tanıtmak, Yaban Hayatı mühendisinin çalışma ve ilgi alanlarını öğretmek, Yaban Hayatı ile ilgili genel bilgiler vermek |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yaban Hayatı sorunlarını tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanacak
| 1,7,8,10 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | Yaban Hayatı politikalarını, yasalarını anlama, uygulama ve sektörel yapılanmayı değerlendirebilme becerisi kazanacak | 1,7,8,10 | | ÖK - 3 : | Yaban haytının sosyo-kültürel yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanacak | 1,7,8,10 | 1 | ÖK - 4 : | Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve ormanların sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olabilecek | 1,7,8,10 | 1 | ÖK - 5 : | Bilişim teknolojileri, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını kullanabilme becerisi kazanacak | 1,7,8,10 | 1 | ÖK - 6 : | Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olacak | 1,7,8,10 | 1 | ÖK - 7 : | Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanacak | 1,7,8,10 | 1 | ÖK - 8 : | Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanacak
| 1,7,8,10 | 1 | ÖK - 9 : | Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanacak | 1,7,8,10 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yaban Hayatı Ekolojisi ve Yönetimi nedir, dünyada yaban hayatı ekolojisi ve yönetiminin yeri ve önemi, diğer bilim dalları ile ilişkisi, yaban hayatı ekolojisi ve yönetimi bölümü mezunları ne yapar, bu bölümü okuyacak olanların sahip olunması gereken özellikler ve bu özelliklerin geliştirilmesi, yaban hayatı ekolojisi ve yönetimi eğitiminin temel esasları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yaban hayatı ekolojisi ve yönetimi nedir? | | Hafta 2 | Dünyada yaban hayatı ekolojisi ve yönetiminin yeri ve önemi | | Hafta 3 | Türkiye'de yaban hayatı ekolojisi ve yönetiminin yeri ve tarihi | | Hafta 4 | Yaban hayatı ekolojisi ve yönetimi eğitiminin temel esasları | | Hafta 5 | Yaban hayatı ekolojisi ve yönetimi eğitiminin temel esasları | | Hafta 6 | Arazi uygulaması | | Hafta 7 | Öğrenci sunumları | | Hafta 8 | Öğrenci sunumları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yaban hayatı öğrencilerinin sahip olması gereken özellikler | | Hafta 11 | Yaban hayatı eğitimi alan öğrencilerin geliştirilmesi | | Hafta 12 | Yaban hayatı eğitiminin diğer bilim dalları ile ilişkisi | | Hafta 13 | Yaban hayatı ekolojisi ve yönetimi bölümü mezunları ve iş imkanları | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Introduction to Wildlife Management: The Basics, Krausman, P.R., Prentice Hall, 2001. | | |
1 | Yaban Hayvanları Bilgisi, Çanakçıoğlu, H. ve Mol T., İ.Ü. Orman Fak. Yay. No: 440, İstanbul, 1996. | | 2 | Introduction to Wildlife Management: Custom Edition, Shaw, J.H., McGraw-Hill Primis Custom Publishing, 2001. | | 3 | Wildlife Ecology, Conservation and Management, Sinclair, A.R.E. et al., Blackwell Publishing Professional, 488 pp, 2006. | | 4 | Sürdürebilir Avcılık İçin temel Eğitim Kitabı, T.C. Orman Bakanlığı Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü, Ankara, 2001. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1.45 | 14 | 20.3 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | .3 | 1 | .3 | Uygulama | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 45.6 |
|