|
YHEY4003 | Proje - III Korunan Alanların Plan. ve Yönetimi | 2+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Ulusal ve uluslararası korunan alanlarımızı ve ilgili mevzuatları öğrenip, korunan alanlarda sürdürülebilir yönetim planları hazırlamak ve korunan alanların yönetimini öğretmektir.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ülkemizdeki Korunan alanları ve yasal mevzuatlarını öğrenir
| 4,6,9 | 1 | ÖK - 2 : | Uluslararası önemli korunan alanları öğrenir | 4,6,9 | 1 | ÖK - 3 : | Korunan alanlarda yönetim planı hazırlama sürecini öğrenir
| 4,6,9 | 1 | ÖK - 4 : | Korunan alanlarda yönetim planı hazırlayabilir | 4,6,9 | 1 | ÖK - 5 : | Korunan alanları yönetebilir. | 4,6,9 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Korunan Alan nedir ve ilgili kavramlar nelerdir? Ulusal mevzuatımızdaki korunan alanlar, Uluslararası sözleşmeler ile korunan alanlar, Korunan alanlarda planlama ekibi, Korunan alanlarda paydaş analizi, Korunan Alanlarda yönetim Planı hazırlama süreci, Koruna alanlarda yönetim.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Korunan Alan nedir ve ilgili kavramlar nelerdir?
| | Hafta 2 | 4915 sayılı Kara avcılığı Kanununa göre Korunan alanlarımız
| | Hafta 3 | 2873 sayılı Milli Parklar Kanununa göre Korunan alanlarımız
| | Hafta 4 | Ulusal mevzuatımızdaki korunan alanlar | | Hafta 5 | Uluslararası sözleşmeler ile korunan alanlar | | Hafta 6 | Arazi Uygulaması
| | Hafta 7 | Korunan alanlarda planlama ekibi | | Hafta 8 | Korunan alanlarda paydaş analizi
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Korunan Alanlarda yönetim Planı hazırlama süreci | | Hafta 11 | Korunan Alanlarda yönetim Planı hazırlama süreci
| | Hafta 12 | Korunan Alanlarda yönetim | | Hafta 13 | Öğrenci sunumları (Korunan Alanlarda yönetim Planı hazırlama) | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları (Korunan Alanlarda yönetim Planı hazırlama) | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları (Korunan Alanlarda yönetim Planı hazırlama) | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Worboys, G., Lockwood, M., De Lacy, T. (2005). Protected area management: Principles and practice (pp. 432-463). Melbourne: Oxford University Press. | | 2 | Dixon, J. A., Sherman, P. B. (1990). Economics of protected areas: a new look at benefits and costs. Island Press. | | |
1 | Ceballos-Lascurain, H. (1996). Tourism, ecotourism, and protected areas: The state of nature-based tourism around the world and guidelines for its development. Iucn. | | 2 | Eagles, P. F., McCool, S. F. (2002). Tourism in national parks and protected areas: Planning and management. CABI. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 07/04/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 11 | 06/06/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 130 |
|