|
YHEY3001 | Sulak Alan Ekolojisi | 1+2+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sulakalan ekolojisinin önemini belirtmek ve sulakalanların yapısını ve fonksiyonlarını sulakalan yapısını ve fonksiyonlarının sulakalanlarda yaşayan canlılara etkisini öğretmektir.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ülkemizdeki sulak alanlar hakkında bilgi sahibi olur
| 1,2,4,8 | | ÖK - 2 : | Sulak alanların korunması faaliyetlerine etkili olarak katılabilir
| 1,2,4,8 | | ÖK - 3 : | Sulak alanlarda ıslah çalışmaları yapabilir
| 1,2,4,8 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Akarsu, göl, gölet, baraj gölü, turbalık, deniz gibi sulak alanlar ve akarsu boylarının (riparian) ekolojisi, ekolojik denge, besin zinciri, madde ve enerji aktarımları, ekolojik sorunlar, tehditler ve çözüm önerileri.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Akarsular
| | Hafta 2 | Göller | | Hafta 3 | Göletler
| | Hafta 4 | Baraj gölleri ve turbalıklar
| | Hafta 5 | Denizler | | Hafta 6 | Deniz gibi sulak alanların ekolojisi
| | Hafta 7 | Akarsu boylarının (riparian) ekolojisi
| | Hafta 8 | Ekolojik denge
| | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Besin zinciri
| | Hafta 11 | Madde ve enerji aktarımları
| | Hafta 12 | Sunum | | Hafta 13 | Ekolojik sorunlar
| | Hafta 14 | Ekolojik tehditler ve çözüm önerileri
| | Hafta 15 | Ekolojik tehditler ve çözüm önerileri
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Wetland and Riparian areas of the Intermountain West ?Ecology and Management?, Mckinstry, M.C., Hubert, W.A. and Anderson, S.H., Texas UP, USA, 2004. | | |
1 | Wetland Ecology Principles and Conservation, Keddy, P.A., Cambridge University Pres, 2004. | | 2 | Constructed Wetlands in the Sustainable Landscape, Campbell C.S. and Ogden, M., Wiley, 1999. | | 3 | Ecology of Freshwater and Estuarine Wetlands, Batzer, D. and Sharitz, R.R., University of California Pres, 2007. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/11/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 9/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 130 |
|