|
HEM2022 | Aile Temelli Yaklaşım | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Leyla ADIGÜZEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders; öğrenciye aile ve aile sağlığı ile ilgili kavramların bilinmesi, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için birey, aile ve topluma verilecek hemşirelik hizmetlerinin temel sağlık hizmetleri ilkeleri ile öğretilmesini ve beceri kazandırılmasını amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla karşılamak için; temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 7,12,17 | 1,2,4 | ÖK - 2 : | Gebe, yenidoğan, bebek, çocuk,ergen, yaşlı, engelli birey olan aileye yaklaşımı bilir. | 7,12,17 | 1,2,3 | ÖK - 3 : | Aile temelli sağlık yaklaşımını bilir | 7,12,17 | 1,2,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Aile temelli yaklaşım dersinde hemşireliğin temel kavramları, toplumu ve aileyi tanıma süreci, aile içi etkileşim, aile içi iletişim, ailede sevgi ve aktarım yolları, içerisinde gebe-yenidoğan-adölesan-yaşlı-engelli birey olan aileye yönelik yaklaşım, aile sağlığını ilgilendiren politikalar gibi konular yer almaktadır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ailenin tanımı, tipleri
ailenin fonksiyonları
sağlıklı ailenin özellikleri | | Hafta 2 | Aile sağlığının geliştirilmesi | | Hafta 3 | Ailede iletişim | | Hafta 4 | Kültür ve aile sağlığına etkisi | | Hafta 5 | Ailede sevgi ve sevgi aktarımı
Ailede sosyalleşme
| | Hafta 6 | Toplumsallaşma ve aile | | Hafta 7 | Ailede eşler arası ilişki | | Hafta 8 | Gebe, yenidoğan ve aile | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Oyun çocuğu, okul çocuğu adölesan ve aile | | Hafta 11 | Çocuğu olmayan aile | | Hafta 12 | Engelli çocuk ve aile
| | Hafta 13 | Ailede ihmal ve istismar | | Hafta 14 | Yaşlı ve aile
Kanser ve aile | | Hafta 15 | Aile danışmanlığı ve hemşirelik | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Kuğuoğlu S, Demirbağ BC. Aile temelli sağlık yaklaşımı, Nobel yayıncılık, 2015, Ankara | | |
1 | Öztek Z., Kubilay G., Toplum Sağlığı ve Hemşireliği, Palme Yayıncılık, Geliştirilmiş 3. Baskı, 2004, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19.04.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21.06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 15 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 80 |
|