|
HEM1020 | Anatomi - II | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Hacer ERDÖL | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Grv. Dr. Hacer ERDÖL
DR. ÖĞR. ÜYESİ Şüle BIYIK BAYRAM, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Evrensel bir dil olan tıbbi terimleri tanıtarak, diğer sağlık elemanlarıyla linguistik anlaşma sağlayıp, iletişimi ve işlevselliği etkinleştirmek, İnsan vücudunun normal şekil ve yapısını, insan vücudunu meydana getiren sistem ve organları öğretmek, kavratmak ve klinik örneklerle pekiştirmek, organizmanın normal yapısını kavratarak, patolojik olguların kolaylıkla ayırt edilmesini sağlamak, bireye yapacağı girişimleri bilinçli ve profesyonelce planlayarak komplikasyonların en aza indirilmesini sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İnsan vücudunu meydana getiren sistem ve organları tanır | 6,12,16 | 1 | ÖK - 2 : | Organlardaki patolojik değişiklikleri fark edebilir, | 6,12,16 | 1 | ÖK - 3 : | Sağlık ekibinin diğer üyeleri ile tıbbi terimleri kullanarak iletişim sağlayabilir, | 6,12,16 | 1 | ÖK - 4 : | İnsan vücudu üzerinde yapacağı uygulamaları profesyonelce planlayabilir, | 6,12,16 | 1 | ÖK - 5 : | Komplikasyonların en aza indirilmesini sağlayabilir, | 6,12,16 | 1 | ÖK - 6 : | Bireye organların anatomik yapısı hakkında eğitim yapabilir, | 6,12,16 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Solunum sistemi, sindirim sistemi, üriner sistem, genital sistem, endokrin sistem, sinir sistemi, duyu organları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Solunum sistemi, burun, farenks, larenks | | Hafta 2 | Trakea, akçiğerler | | Hafta 3 | Sindirim sistemi, ağız, farenks, özofagus, mide | | Hafta 4 | Karaciğer, safra kesesi, pankreas, karın zarı | | Hafta 5 | Duedonum, jejunum, ileum, kolon | | Hafta 6 | Boşaltım sistemi, böbrekler, idrar yolları | | Hafta 7 | İdrar kesesi, kadın üretrası, erkek üretrası | | Hafta 8 | Erkek iç ve dış genital organları | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Genital Organlar, kadın iç ve dış genital organları, | | Hafta 11 | Sinir sistemi, merkezi sinir sistemi, beyni saran zarlar | | Hafta 12 | Beyin, beyin sakı, beyaz cevher, gri cevher, beyincik | | Hafta 13 | Periferik sinir sistemi, kranial sinirler | | Hafta 14 | Spinal sinirler ve duyu organları | | Hafta 15 | Endokrin sistem, paratroid bezi, böbrek üstü bezi, pancreas salgısı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Yıldırım, M. 2002; Sağlık Yüksekokulları için Resimli İnsan Anatomisi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. | | 2 | Vural, F. 2006; Anatomi Atlası, Göktuğ yayıncılık, Amasya. | | 3 | Çakır, M. 2013; Human Anatomy, Göktuğ yayıncılık, Amasya. | | |
1 | Ertuğrul, L. 2008; İnsan anatomisi ve fizyolojisine giriş, Akademi basın ve yayıncılık, İstanbul. | | 2 | Süzen, B. 2005; İnsan anatomisine giriş, Marmara basın ve yayıncılık, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 06 04 2020 | 30 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01 06 2020 | 30 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|