Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
sbf.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM3057Hemşirelikte Simülasyon Uygulamaları2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Yeter KURT
Diğer Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Ebru TURHAL
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Simülasyona dayalı eğitim, sağlık profesyonellerini hasta ve sistem sonuçlarını iyileştirerek eleştirel düşünmeye hazırlar, simülasyonu planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırma
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Simülasyonun tanımı ve tarihçesi, simülasyon sınıflandırmaları ve simülasyon tiplerini bilir5,161,
ÖK - 2 : Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı, avantaj ve dezavantajlarını bilir, Simülasyon uygulamasının aşamaları, INACSL Simülasyon en iyi uygulama standartlarını bilir5,161,
ÖK - 3 : Hemşirelik sürecinde klinik karar vermeyi bilir ve uygular (Senaryo 1)131,3,
ÖK - 4 : Sağlığı Değerlendirmeyi bilir ve uygular (Senaryo 2)131,3,
ÖK - 5 : Akut Solunum Yetmezliği bilir ve uygular (Senaryo 3)131,3,
ÖK - 6 : Cerrahi İşlem Sonrası Postoperatif Bakım bilir ve uygular (Senaryo 4)131,3,
ÖK - 7 : Resusitasyonu bilir ve uygular (Senaryo 5)131,3,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Simülasyona dayalı eğitim ve senaryolar ile öğrencileri eleştirel düşünmeye hazırlar, hasta bakımını planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırılmasını sağlar.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tanışma, dersin tanıtımı
 Hafta 2Simülasyonun tanımı ve tarihçesi, simülasyon sınıflandırmaları ve simülasyon tipleri
 Hafta 3Simülasyon kullanımının avantajları ve dezavantajları
 Hafta 4Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı
 Hafta 5Simülasyon uygulamasının aşamaları, INACSL Simülasyon
 Hafta 6Hemşirelik sürecinde klinik karar verme
 Hafta 7Örnek simülasyon uygulaması
 Hafta 8Simülasyon senaryolarına hazırlık 1- Grup çalışmaları
 Hafta 9ARA SINAV HAFTASI
 Hafta 10Simülasyon senaryolarına hazırlık 2- Grup çalışmaları
 Hafta 11Senaryo 1 (Sağlığı Değerlendirme)
 Hafta 12Senaryo 2 (Akut Solunum Yetmezliği)
 Hafta 13Senaryo 3 (Cerrahi İşlem Sonrası Postoperatif Bakım)
 Hafta 14Senaryo 4 (Resusitasyon)
 Hafta 15Dersin değerlendirilmesi
 Hafta 16 FİNAL SINAVLARI HAFTASI
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya. (1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Yardımcı Kitap
2Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim stratejileri. (4.Basım)., Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
3Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1.Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 14.12.2023 1 50
Dönem sonu sınavı 16 3.01.2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Laboratuar çalışması 1 14 14
Arasınav için hazırlık 8 1 8
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 9 1 9
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü89