Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
sbf.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM3043Bilimsel Okuryazarlık2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Bahittin KAHVECİ
Diğer Öğretim ÜyesiProf.Dr.Bahittin KAHVECİ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bilimsel okuryazarlığın tanımını kavratmak. Bilgiye erişmede yeni yaklaşımları bildirmek. Bilimin doğası ve eğitimdeki önemini kavratmak. Elde edilen bilgiyi değerlendirme becerisi kazandırmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bilimsel okuryazarlığı tanımlayabilir10,13,14,161
ÖK - 2 : Bilimin önemini kavrar10,13,14,161
ÖK - 3 : Bilimsel okuryazar olmayı hedefler10,13,14,161
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bilimsel okuryazarlığın tanımı. Bilgiye erişmede yeni yaklaşımlar. Bilimin doğası ve önemi. Elde edilen bilginin kullanılması. Bilgiye erişim araçları. Kütüphanelerin kullanılması. Bilgisayarla tarama ile ilgili kavram ve teknikler.Web of Science araştırma için kullanılması. Uygun bilginin bulunması ve kullanılması. Bilginin iletilmesi. Bilimsel okuryazar uygulamaları.Bilimsel okuryazar olmanın önemi. Bilim dünyasına katkı sağlamanın yolları. Bilimsel okuryazar ve akademisyen ilişkisi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bilimsel okuryazarlığın tanımı
 Hafta 2Bilgiye erişmede yeni yaklaşımlar
 Hafta 3Bilimin doğası ve önemi
 Hafta 4Bilgi kaynaklarının özellikleri
 Hafta 5Kütüphane
 Hafta 6Bilgiye erişim araçları
 Hafta 7Bilgisayarla bilgi tarama
 Hafta 8Web of science kullanılması
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Uygun bilginin bulunması ve değerlendirilmesi
 Hafta 11Bilginin iletilmesi
 Hafta 12Bilimsel okuryazar uygulamaları
 Hafta 13Bilimsel okuryazar olmanın faydaları
 Hafta 14Bilim dünyasına katkı sağlamanın yolları
 Hafta 15Bilimsel okuryazar ve akademisyen ilşkisi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kemal İnal (2029),Dijital Çağda Okuryazarlık, Toz Yayınları.
2Roz Townsend, (1996), Okuma Zenginliği, Sistem Yayıncılık.
 
İlave Kaynak
1Gürdal, O.(2000). Yaşam Boyu Öğrenme Etkinliği.
2Zümrü Bıyıklıoğlu (2019), Bilinmeze Merakın Anatomisi, , Destek Yayınları.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 23.11.2021 1 50
Dönem sonu sınavı 16 14.01.2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 12 24
Sınıf dışı çalışma 2 2 4
Arasınav için hazırlık 2 6 12
Arasınav 1 1 1
Ödev 2 10 20
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 7 14
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 2 8 16
Diğer 2 2 8 16
Toplam Çalışma Yükü108