|
HEM2027 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Leyla ADIGÜZEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı sağlığı koruma ve geliştirmede etkili olan bazı kavramlara yönelik bilgi aktarımında bulunmak, öğrencilere rehberlik edecek bilgi kaynağı sağlamak, sağlığı koruma-tedavi-rehberlik etme konusunda davranış değişikliği kazandırmak |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sağlığı koruma ve geliştirme modelleri | 7,10 | 5, | ÖK - 2 : | Sağlık okuryazarlığının, sağlık personelinin, uykunun, çevrenin, yaşam kalitesinin, masaj, müzik, din, beslenme,stres yönetimi,sağlık eğitimi, tamamlayıcı tıp uygulamaları ve egzersizin sağlığı korumadaki etkisi | 7,10 | 5 | ÖK - 3 : | Sağlık politikalarının sağlığı koruma ve geliştirmedeki önemi | 7,10 | 5 | ÖK - 4 : | Ülkemizdeki sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik politika ve programlar | 7,10 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Salıkla ilgili tanımlar
Sağlığı geliştirmede tarihsel süreç
Sağlık politikaları
Sağlığın geliştirilmesinde üzerinde durulması gereken komponentler
Sağlık eğitiminin önemi
Sağlık okuryazarlığı
Erken tanı
Sağlık personelinin sağlığı koruma ve geliştirmedeki rolü ve önemi
Egzersiz ve beslenmenin sağlığı koruma ve geliştirmedeki önemi
Tamamlayıcı Alternatif Tıp (TAT)
Yaşlılıkta sağlığı koruma
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve genel giriş | | Hafta 2 | Salıkla ilgili tanımlar_1 | | Hafta 3 | Salıkla ilgili tanımlar_2 | | Hafta 4 | Sağlığı geliştirmede tarihsel süreç | | Hafta 5 | Sağlık politikaları | | Hafta 6 | Sağlığın geliştirilmesinde üzerinde durulması gereken komponentler | | Hafta 7 | Sağlık okuryazarlığı | | Hafta 8 | Erken Tanı | | Hafta 9 | 1.vize | | Hafta 10 | Sağlık eğitiminin sağlığı koruma ve geliştirmedeki önemi | | Hafta 11 | Yaşlılıkta sağlığı koruma ve geliştirme | | Hafta 12 | Egzersiz ve Beslenme sağlığı koruma ve geliştirmedeki önemi_1 | | Hafta 13 | Egzersiz ve Beslenme sağlığı koruma ve geliştirmedeki önemi_2 | | Hafta 14 | Tamamlayıcı Alternatif Tıp (TAT) yöntemlerinin sağlığı koruma ve geliştirmedeki önemi_1 | | Hafta 15 | Tamamlayıcı Alternatif Tıp (TAT) yöntemlerinin sağlığı koruma ve geliştirmedeki önemi_2 | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Demirbag, Birsel Canan (2016). Sağlığı Koruma ve geliştirme, Göktuğ yayıncılık,ISBN:978-605-5901-18-9 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22.11.2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15.01.2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 15 | 45 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 1 | 9 | 9 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|