|
HEM2025 | Yaratıcı Drama | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nesrin NURAL | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Ümit ARSLAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Drama dersinin amacı; öğrencilerin grup etkileşimi içinde tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak, olay ve durumlarla ilgili yarattıkları doğaçlama oluşum süreçlerini canlandırmaktır. Dersin bir başka amacı oyunlar ve canlandırmalar yoluyla öğrenciler arasındaki uyum, güven ve iletişimi sağlamak ve empati kurma, özgüven, etkili iletişim vb. davranışları kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Drama kavramının tanımını ve anlamını kavrayacak | 16 | | ÖK - 2 : | Drama da temel kavramları açıklayacak | 16 | | ÖK - 3 : | Drama ile tiyatro arasındaki farklılıklarını açıklayacak | 16 | | ÖK - 4 : | Dramada kullanılabilecek teknikleri açıklayabilecek | 16 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, drama ile ilgili kavramlar dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, rol oynama ve doğaçlama ilkeleri, drama-oyun ilişkisi, dramanın tarihsel gelişimi, drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, drama teknikleri, drama tiyatro ilişkisi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders içerikleri hakkında bilgi verme, kaynakça tanıtımı ve sınavlarla ilgili bilgi verme
Yaratıcı drama nedir?
| | Hafta 2 | Drama ile ilgili kavramlar
Yaratıcılık
Drama
Doğaçlama
| | Hafta 3 | Dramanın Aşamaları
a) Isınma
B)Canlandırma
C) Değerlendirme | | Hafta 4 | Rol Oynama ve Doğaçlama İlkeleri | | Hafta 5 | Oyun
Oyun ve Drama İlişkisi
UYUM GÜVEN ÇALIŞMALARI
1) Güven çağrışım sözcükleri
2) Yapışkan kağıtlar
3) İtme-çekme hareketleri
4) Güven yürüyüşü
5) İkili Doğaçlama
6) Duygu ve düşüncelerin paylaşılması | | Hafta 6 | Dünyada ve Türkiye'de dramanın tarihsel gelişimi | | Hafta 7 | Drama teknikleri | | Hafta 8 | Drama ve Tiyatro İlişkisi | | Hafta 9 | Ara sınav haftası | | Hafta 10 | Alana uygun drama etkinlikleri uygulama | | Hafta 11 | Alana uygun drama etkinlikleri uygulama | | Hafta 12 | Alana uygun drama etkinlikleri uygulama | | Hafta 13 | Alana uygun drama etkinlikleri uygulama | | Hafta 14 | Alana uygun drama etkinlikleri uygulama | | Hafta 15 | Alana uygun drama etkinlikleri uygulama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Erdoğan, T. (2016); Drama, Eğiten Yayınevi, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23/11/2021 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 2 3 5 | 6/10/2021 13/10/2021 27/10/2021 | 5 5 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 11 | 22 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 5 | 3 | 15 | Proje | 1 | 3 | 3 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 11 | 33 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|