Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
sbf.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM2025Yaratıcı Drama2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Nesrin NURAL
Diğer Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Ümit ARSLAN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Drama dersinin amacı; öğrencilerin grup etkileşimi içinde tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak, olay ve durumlarla ilgili yarattıkları doğaçlama oluşum süreçlerini canlandırmaktır. Dersin bir başka amacı oyunlar ve canlandırmalar yoluyla öğrenciler arasındaki uyum, güven ve iletişimi sağlamak ve empati kurma, özgüven, etkili iletişim vb. davranışları kazandırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Drama kavramının tanımını ve anlamını kavrayacak16
ÖK - 2 : Drama da temel kavramları açıklayacak16
ÖK - 3 : Drama ile tiyatro arasındaki farklılıklarını açıklayacak16
ÖK - 4 : Dramada kullanılabilecek teknikleri açıklayabilecek16
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, drama ile ilgili kavramlar dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, rol oynama ve doğaçlama ilkeleri, drama-oyun ilişkisi, dramanın tarihsel gelişimi, drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, drama teknikleri, drama tiyatro ilişkisi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders içerikleri hakkında bilgi verme, kaynakça tanıtımı ve sınavlarla ilgili bilgi verme Yaratıcı drama nedir?
 Hafta 2Drama ile ilgili kavramlar Yaratıcılık Drama Doğaçlama
 Hafta 3Dramanın Aşamaları a) Isınma B)Canlandırma C) Değerlendirme
 Hafta 4Rol Oynama ve Doğaçlama İlkeleri
 Hafta 5Oyun Oyun ve Drama İlişkisi UYUM GÜVEN ÇALIŞMALARI 1) Güven çağrışım sözcükleri 2) Yapışkan kağıtlar 3) İtme-çekme hareketleri 4) Güven yürüyüşü 5) İkili Doğaçlama 6) Duygu ve düşüncelerin paylaşılması
 Hafta 6Dünyada ve Türkiye'de dramanın tarihsel gelişimi
 Hafta 7Drama teknikleri
 Hafta 8Drama ve Tiyatro İlişkisi
 Hafta 9Ara sınav haftası
 Hafta 10Alana uygun drama etkinlikleri uygulama
 Hafta 11Alana uygun drama etkinlikleri uygulama
 Hafta 12Alana uygun drama etkinlikleri uygulama
 Hafta 13Alana uygun drama etkinlikleri uygulama
 Hafta 14Alana uygun drama etkinlikleri uygulama
 Hafta 15Alana uygun drama etkinlikleri uygulama
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Erdoğan, T. (2016); Drama, Eğiten Yayınevi, Ankara.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 23/11/2021 1 30
Yıl içi çalışma 2
3
5
6/10/2021
13/10/2021
27/10/2021
5
5
5
20
Dönem sonu sınavı 16 14/01/2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 0 0 0
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 2 8 16
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 11 22
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 5 3 15
Proje 1 3 3
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 11 33
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü120