Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
sbf.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM4044Hemşirelikte Öğretim4+10+0AKTS:11
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 10 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Havva ÖZTÜRK
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
Staj17 Gün staj
 
Dersin Amacı:
Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve stratejiler, hemşirelik ve öğretim sürecine ilişkin temel bilgiler, eğitimde kullanılan teknoloji, yöntem ve teknikler, uygulamalar arası ilişkiler, değişik hedef gruplarının eğitim gereksinimleri, eğitimi planlama, yürütme ve değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri ve tutum kazanmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bireylerin gereksinimine göre eğitim hedefi belirleyip eğitimi planlar.7,12,161,3,5
ÖK - 2 : Planladığı eğitimi uygun ortam ve zamanda gerçekleştirir.7,12,161,3,5
ÖK - 3 : Uygun yöntemle eğitimin başarı düzeyini değerlendirir.7,12,161,3,5
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Öğretimde Temel Kavramlar, Öğretimi Sınırlayan Faktörler, Öğretim Öğeleri, Öğrenme Kuramları, Öğretim İlkeleri, Öğretim stratejileri, Eğitim felsefesi, Eğitim programı geliştirme, Öğretim ve Öğrenme Süreci, Eğitim Teknolojisi, Eğitim Yöntemleri, Öğretimde İletişim, Ölçme ve değerlendirme, Hasta Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Hizmet İçi Eğitim ve Oryantasyon Eğitimi, Klinik Öğretim, Akran Yönlendirliği, Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin Amaçlarının Açıklanması, Ders Programının İncelenmesi, Öğretim Yöntem ve Araçları, Kaynaklar, Dersin Ölçme ve Değerlendirmesi Dersin Uygulamasının Açıklanması Öğretimde Temel Kavramlar Öğrenme Öğretme Eğitim Öğretim Öğretimi Sınırlayan Faktörler Öğretim Öğeleri Öğrenme Kuramları Öğretim İlkeleri Öğretim stratejileri Eğitim felsefesi Eğitim programı geliştirme
 Hafta 2Öğretim ve Öğrenme Süreci Öğrenme ve öğretme sürecinin amaçları Eğitimde hedefler Öğrenmeyi etkileyen faktörler Eğitim -Öğretim hazırlık süreci Eğitim Teknolojisi Eğitim aracının önemi Eğitim araçlarının çeşitleri Eğitim araçlarının kullanımı Öğretimde İletişim İletişimin öğeleri İletişim çeşitleri İletişim öğrenme ve öğretme ilişkisi Ölçme ve değerlendirme
 Hafta 3Eğitim Yöntemleri Anlatma Soru-cevap Problem Çözme Grupla çalışma Tartışma Labratuvar Demostrasyon Örnek Olay/Vaka Olay Gösterip- yaptırma Hizmet İçi Eğitim ve Oryantasyon Eğitimi Hizmet içi eğitim (HİE) süreci HİE yöntemleri Oryantasyon eğitim yöntemleri Sağlık Eğitimi Sağlık eğitimi ilkeleri Sağlık eğitim süreci Sağlık eğitim konuları
 Hafta 4Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme Klinik Öğretim Klinik öğretimin amacı Klinik öğretimde ilkeler Klinik eğitim alan ve eğiticilerinin seçimi Klinik öğretimde değerlendirme Hasta Eğitimi Hasta eğitiminin özellikleri Hasta eğitimini etkileyen faktörler Hasta eğitim süreci Hasta eğitim yöntemleri Akran Eğitimi
 Hafta 5Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 6Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 7Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 8Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 9I.ara sınav
 Hafta 10Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 11Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 12İlköğretim Okullarında Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 13İlköğretim Okullarında Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 14İlköğretim Okullarında Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 15İlköğretim Okullarında Sağlık Eğitimi Uygulaması
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kardaş Özdemir F., Akgün Şahin Z., Küçük Alemdar D. (2017). Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. Nobel Akademik Yayıncılık. İstanbul.
2Arslan S., Kuzu Kurban N. (2015). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık. Ankara.
3Hacıalioğlu N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel tıp kitapevleri, İstanbul.
4Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (25. baskı). Anı Yayıncılık
 
İlave Kaynak
1Esen,C; Oğuz,G; Şen,M; Tavukçu,E; Uzpak,R; Dursun İ. (2020). Edt. Pektekin, Ç; Akın, S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. İstanbul Tıp Kitapevi
2Ocak, M.A. (Ed.). (2015). Öğretim Tasarımı, 2. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık
3Atılgan, H. (Ed). (2018).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 11. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık.
4Sönmez, V. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri, 9. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık.
5Oermann, M.H. (2015). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Çev. Sümeyye Arslan, Nevin Kuzu Kurban, Ankara, Anı Yayıncılık
6Gaberson B.K., Oermann M.H., Shellenbarger, T. (2016). Çev. Funda Karataş Özdemir, Zümrüt Akgün Şahin, Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri, Nobel Yayıncılık
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 2024 1 25
Klinik Uygulama 12
13
14
15
2024 40 50
Dönem sonu sınavı 16 2024 1 25
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 8 7 56
Sınıf dışı çalışma 8 7 56
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 8 2 16
Arasınav 1 1 1
Uygulama 8 7 56
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 8 7 56
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 4 32
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 4 4 16
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü290