|
ELL3004 | Modern İngiliz Romanı | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Nazan YILDIZ ÇİÇEKÇİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı modernismin önde gelen isimleri, eserleri ve makalelerini, toplumsal, tarihi, kültürel ve edebi anlamda inceleyerek öğrencilerin modernism ve Modern İngiliz Romanına hakim olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Modernism kavramını tanımlayabilecek | | | ÖK - 2 : | Modernismin temel özelliklerini bilecek | | | ÖK - 3 : | Modern Romanın temel özelliklerini bilecek | | | ÖK - 4 : | Modern İngiliz Romanının en önemli isimlerini bilecek | | | ÖK - 5 : | Modern İngiliz Romanının başlıca eserlerini değerlendirebilecek | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders öğrencilerin modernism ve modern romanla ilişkilendirilen edebi akımlarla beraber örnek metinler incelenerek Modern İngiliz Romanına hakim olmalarını amaçlar. Bu amaç doğrultusunda, modernismin önde gelen isimleri, özellikleri ve ilişkili -ismler- James Joyce, Virginia Woolf, stream of Consciousness ve interior monologue teknikleri, impressionism, expressionism, symbolism ve postmodernism gibi) tarihi, kültürel ve edebi bağlamda incelenir. Ders Modern İngiliz Romanı'nın önde gelen isimlerini ve eserlerini içerir: E. M. Forster'dan A Passage to India, Joseph Conrad'dan Heart of Darkness, Virginia Woolf'tan To The Lighthouse ve James Joyce'dan A Portrait of the Artist as A Young Man. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Modernism ve Modern Roman'a Giriş | | Hafta 2 | Modernism ve Modern Romanının Tarihi, Toplumsal ve Edebi Anlamda İncelenmesi | | Hafta 3 | Modernism ve Modern Romanının Tarihi, Toplumsal ve Edebi Anlamda İncelenmesi | | Hafta 4 | Modernism ve Modern Romanının Ana Özellikleri ve Önde Gelen İsimleri, İlgili -ismler. Edebiyat ve Sanatta Modernism | | Hafta 5 | Modernism ve Modern Romanının Ana Özellikleri ve Önde Gelen İsimleri, İlgili -ismler. Edebiyat ve Sanatta Modernism | | Hafta 6 | E. M. Forster ve A Passage to India | | Hafta 7 | E. M. Forster ve A Passage to India | | Hafta 8 | Joseph Conrad ve Heart of Darkness | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Joseph Conrad ve Heart of Darkness | | Hafta 11 | Virginia Woolf ve To the Lighthouse | | Hafta 12 | Virginia Woolf ve To the Lighthouse | | Hafta 13 | James Joyce ve A Portrait of the Artist as A Young Man | | Hafta 14 | James Joyce ve A Portrait of the Artist as A Young Man | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | E. M. Forster | | 2 | s A Passage to India | | 3 | Joseph Conrad | | 4 | s Heart of Darkness | | |
1 | Virginia Woolf | | 2 | s To the Lighthouse | | 3 | James Joyce | | 4 | s A Portrait of the Artist as A Young Man | | 5 | Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms. Boston: Cornell University Press. 1999. Print. | | 6 | Bulson, E. The Cambridge Introduction to James Joyce. New York: Cambridge University Press. 2006. Print. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/04/2017 | 1 | 35 | Yıl içi çalışma | 11 | 17/04/2017 | | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 126 |
|