|
HEM4021 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | 0+8+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 8 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. DOÇ. DR. Dilek ÇİLİNGİR, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Neonatoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 2 : | Yenidoğan yoğun bakım hemşireliği uygulamaları için gerekli güncel bilgi ve becerileri kazanarak yenidoğanın bireysel gelişimi ile ilgili hedeflere en üst düzeyde ulaşılmasını sağlar. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 3 : | Sağlık bakım ekibi içinde yenidoğan hemşiresinin işbirliği rolünü ve kişilerarası iletişimin önemini öğrenir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 4 : | Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde yatan bebeklerin monitorizasyon/izlemine ilişkin temel bilgileri öğrenir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 5 : | Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde kritik bebekleri kapsamlı olarak değerlendirip klinik belirti ve bulgularını yorumlayabilir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 6 : | Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde bulunan araç ve gereçleri etkin kullanabilir; verileri değerlendirip yorumlayabilir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 7 : | Yenidoğanda resüsitasyon uygulamalarını öğrenerek, bunları hızlı ve doğru biçimde uygulayabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 8 : | Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde sık uygulanan ilaçları ve bu ilaçların güvenli kullanımını öğrenir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 9 : | Yenidoğanın bireysel ihtiyaçları doğrultusunda bakımını kanıta dayalı uygulamaları esas alarak planlayabilir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | ÖK - 10 : | Yenidoğan yoğun bakım ünitesinde yatan bebeklerin taburculuk-transport-evde bakım süreçlerini planlama ve uygulayabilir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 | 1,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ülkemizde ve dünyada yenidoğan sağlığı, Yd hemşireliği,YYBÜ tanıtımı ve özellikleri,Temel kavramlar, Neonatal etik | | Hafta 2 | Yüksek riskli gebelikler,Yd transportu, YYBÜ hastas kabülü, Yüksek riskli yenidoğanlar sorunları ve hemşirelik bakımı | | Hafta 3 | Solunum sistem sorunu olan yenidoğan ve hemşirelik bakımı | | Hafta 4 | Solunum sistem sorunu olan yenidoğan ve hemşirelik bakımı | | Hafta 5 | Hematolojik sorunu olan yenidoğan ve hemşirelik bakımı, kan ve kan ürünleri tedavisi | | Hafta 6 | Hematolojik sorunu olan yenidoğan ve hemşirelik bakımı, kan ve kan ürünleri tedavi | | Hafta 7 | Kalp Hastalığı olan yenidoğan ve hemşirelik bakımı | | Hafta 8 | Nörolojik sorunu olan yenidoğan ve hemşirelik bakımı | | Hafta 9 | 1. Ara sınav | | Hafta 10 | Yenidoğanın cerrahi sorunu ve hemşirelik bakımı | | Hafta 11 | Yenidoğan enfeksiyonları, YYBÜ enfeksiyon kontrolü ve önemi | | Hafta 12 | Üriner sistem sorunu olan yenidoğan ve hemşirelik bakımı | | Hafta 13 | Sıvı elektrolit ve asit baz dengesi, YD beslenmesi | | Hafta 14 | YD canlandırılması,Ventilatördeki bebeğe yaklaşım | | Hafta 15 | İlaç tedavisi, Ağrı kontrolü, Taburculuk | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Birol L.: Hemşirelik Süreci: Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Genişletilmiş 5. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık , İzmir, 2002. | | 2 | Çavuşoğlu H.: Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, 3. Baskı, Bizim Büro Basımevi Tesisleri, Ankara, 1997 | | 3 | Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri (2008), Editörler: T. Dağoğlu, G. Görak, Yenilenmiş 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. | | |
1 | Yenidoğan Canlandırma Programı(NRP) (2008), Sağlık Bakanlığı A.Ç.S.A.P. Genel Müdürlüğü, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/11/2014 | 0,50 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 7/01/2014 | 0,50 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 0 | 0 | 0 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 10 | 100 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 8 | 14 | 112 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 10 | 60 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 288 |
|