Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
sbf.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM4019Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması0+8+0AKTS:6
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiUygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 8 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYRD. DOÇ. DR. Hacer KOBYA BULUT,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pediyatri hemşireliği ve hasta bakımı konusundaki koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemleri klinik uygulama alanına aktarabilmeye ve nitelikli hemşirelik bakımı verebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırarak, sağlık bakım ekibinin bir üyesi olarak bağımsız çalışabilme becerisi kazandırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin rolünü, sorumluluklarını, amacını ve önemini kavrayabilir.4
ÖK - 2 : Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin temel ilkeleri, sistemlerin hastalıkları ve hemşirelik bakımı hakkında bilgi ve beceri kazanır.4
ÖK - 3 : Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında öğrendiği teorik bilgileri uygulamaya aktarabilir.4
ÖK - 4 : Sağlık sorunu olan çocuğun eğitim ihtiyaçlarını saptayabilir ve eğitim materyalleri hazırlayabilir.4
ÖK - 5 : Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni stratejik planlar ve çözümler geliştirebilir.4
ÖK - 6 : Sağlıklı/hasta çocuğa holistik bakım verebilir4
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Uygulama alanını tanıma, sağlık bakım ekibi ile tanışma Sağlık sorunu olan çocuğun belirlenmesi, tanılanması ve değerlendirilmesi Endokrin sistem hemşireliği vaka tartışması Onkolojik sistem hemşireliği vaka tartışması Solunum sistem hemşireliği vaka tartışması Hematolojik sistem hemşireliği vaka tartışması GİS hemşireliği vaka tartışması Yenidoğan hemşireliği vaka tartışması Kardiyoloji sistem hemşireliği vaka tartışması, Üriner sistem hemşireliği vaka tartışması Çocuk cerrahi hemşireliği vaka tartışması Nörolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Uygulama alanını tanıma, sağlık bakım ekibi ile tanışma
 Hafta 2Sağlık sorunu olan çocuğun belirlenmesi, tanılanması ve değerlendirilmesi
 Hafta 3Endokrin sistem hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 4Onkolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 5Onkolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 6Solunum sistem hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 7Solunum sistem hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 8Hematolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 9Hematolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 10GİS hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 11Yenidoğan hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 12Nörolojik sistem hemşireliği vaka tartışması,
 Hafta 13Kardiyoloji sistem hemşireliği vaka tartışması,
 Hafta 14Çocuk cerrahi hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 15Üriner sistem hemşireliği vaka tartışması
 Hafta 16Final
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Klinik Uygulama 14 15/11/2017 8 50
Dönem sonu sınavı 1 3/1/2018 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Uygulama 8 14 112
Klinik Uygulama 8 14 112
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 14 14
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü239