|
HEM4019 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | 0+8+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 8 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ. DR. Hacer KOBYA BULUT, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Pediyatri hemşireliği ve hasta bakımı konusundaki koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemleri klinik uygulama alanına aktarabilmeye ve nitelikli hemşirelik bakımı verebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırarak, sağlık bakım ekibinin bir üyesi olarak bağımsız çalışabilme becerisi kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin rolünü, sorumluluklarını, amacını ve önemini kavrayabilir. | | 4 | ÖK - 2 : | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin temel ilkeleri, sistemlerin hastalıkları ve hemşirelik bakımı hakkında bilgi ve beceri kazanır. | | 4 | ÖK - 3 : | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında öğrendiği teorik bilgileri uygulamaya aktarabilir. | | 4 | ÖK - 4 : | Sağlık sorunu olan çocuğun eğitim ihtiyaçlarını saptayabilir ve eğitim materyalleri hazırlayabilir. | | 4 | ÖK - 5 : | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni stratejik planlar ve çözümler geliştirebilir. | | 4 | ÖK - 6 : | Sağlıklı/hasta çocuğa holistik bakım verebilir | | 4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Uygulama alanını tanıma, sağlık bakım ekibi ile tanışma
Sağlık sorunu olan çocuğun belirlenmesi, tanılanması ve değerlendirilmesi
Endokrin sistem hemşireliği vaka tartışması
Onkolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
Solunum sistem hemşireliği vaka tartışması
Hematolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
GİS hemşireliği vaka tartışması
Yenidoğan hemşireliği vaka tartışması
Kardiyoloji sistem hemşireliği vaka tartışması,
Üriner sistem hemşireliği vaka tartışması
Çocuk cerrahi hemşireliği vaka tartışması
Nörolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Uygulama alanını tanıma, sağlık bakım ekibi ile tanışma
| | Hafta 2 | Sağlık sorunu olan çocuğun belirlenmesi, tanılanması ve değerlendirilmesi
| | Hafta 3 | Endokrin sistem hemşireliği vaka tartışması
| | Hafta 4 | Onkolojik sistem hemşireliği vaka tartışması | | Hafta 5 | Onkolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
| | Hafta 6 | Solunum sistem hemşireliği vaka tartışması
| | Hafta 7 | Solunum sistem hemşireliği vaka tartışması
| | Hafta 8 | Hematolojik sistem hemşireliği vaka tartışması
| | Hafta 9 | Hematolojik sistem hemşireliği vaka tartışması | | Hafta 10 | GİS hemşireliği vaka tartışması
| | Hafta 11 | Yenidoğan hemşireliği vaka tartışması
| | Hafta 12 | Nörolojik sistem hemşireliği vaka tartışması, | | Hafta 13 | Kardiyoloji sistem hemşireliği vaka tartışması,
| | Hafta 14 | Çocuk cerrahi hemşireliği vaka tartışması | | Hafta 15 | Üriner sistem hemşireliği vaka tartışması
| | Hafta 16 | Final | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Klinik Uygulama | 14 | 15/11/2017 | 8 | 50 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3/1/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Uygulama | 8 | 14 | 112 | Klinik Uygulama | 8 | 14 | 112 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 239 |
|