|
RDE4002 | Uygulamalı Rusça | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hanife SARAÇ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok. | Öğretim Dili | | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | -İleri Rusça seviyesinde kullanılan becerileri geliştirmek
-Rusçadan Türkçeye birçok farklı metin türleriyle özel iletişim ve çeviri becerilerini geliştirmek
-Öğrencileri Rus kültürüyle bağlantılı iş yerindeki kültürel sözleşmelerinden haberdar etmek ve
-Profesyonel durumlarda Rusça kullanma ihtiyaçlarını gidermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Daha geniş ve daha çaba gerektiren Rusça metinleri anlar. | 1 | 1, | ÖK - 2 : | Rusça ve Türkçe olarak doğru/yanlışsız yazılı eser üreterek konuları kavrama derinliğini gösterir. | 1,9,12,13 | 1, | ÖK - 3 : | Profesyonel durumlarda kültürel sözleşmeler ve uygun davranışlar hakkında farkındalık gösterir ve ayrıca profesyonel dokümantasyon hakkında bilgi sahibi olur. | 9,10,13,15 | 1, | ÖK - 4 : | Dilbilimsel olarak daha zorlayıcı ve özelleşmiş metinleri kullanır ve profesyonel durumlarda güven ve bağımsızlık duygularıyla yaklaşım gösterir. | 6,8 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İleri Rusçada kullanılan dil becerilerini geliştirir ve Rusça iş dünyası ve Rusçadan Türkçeye çeviri alanlarında, Rus kültürel farkındalığa katkıda bulunur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Padejlerin gözden geçirilmesi | | Hafta 2 | Kelime hazinesini zenginleştirici seçili bir metin okumak | | Hafta 3 | Seçili bir metni dinleme ve dinlediklerini dikte etme | | Hafta 4 | Rusya-Türkiye gündeminden bir konu üzerinde konuşma ve yazma | | Hafta 5 | Önekli fiiller -1 | | Hafta 6 | Önekli fiiller -2 | | Hafta 7 | Önekli fiiller -3 | | Hafta 8 | Zarfların kullanımı | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Para, banka işlemleri, yatırım, iş alanları gibi konularda ileri seviyede metinler okuyup kelime dağarcığını geliştirmek | | Hafta 11 | Yolculuk, konaklama, yemek yeme, alışveriş, gezme konularında ileri seviyede metinler okuyup kelime dağarcığını geliştirme | | Hafta 12 | İleri seviyede Rusça metinler üzerinden göç kavramını inceleme | | Hafta 13 | İleri seviyede Rusça metinler üzerinden toplumsal bellek, kültürlerin etkileşimi ve birey kavramlarını inceleme | | Hafta 14 | Küresel ısınma, nüfus yoğunluğu ya da azalması, toplum sağlığı ve çocuk gelişimi gibi toplumsal meselelere yönelik diyaloglar, sorular, yanıtlar oluşturma | | Hafta 15 | Genel tekrar | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Kuzmiç, İ.P. Lariohina N.M. 2007; Padeji! Ah padeji!, Russkiy yazık kursı, 3.baskı, Moskva. | | 2 | Esmantova, Tatyana. 2016; Russkiy yazık: 5 elementov, Zlatoust, Moskva. | | |
1 | Rusya-Türkiye gündemiyle bağlantılı olarak ileri seviyede Rusça metinler | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 19/04/2024 | 60 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | 12/06/2024 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|