|
RDE1008 | Sözlü ve Yazılı Anlatım II | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Olga GAIDUKOVA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Rusça'yı sözlü ve yazılı olarak temel düzeyde etkin bir şekilde kullanılabilme becerisi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | ÖK - 2 : | Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir. | | | ÖK - 3 : | Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | ÖK - 4 : | Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | | | ÖK - 5 : | Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder. | | | ÖK - 6 : | Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır. | | | ÖK - 7 : | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder. | | | ÖK - 8 : | Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir. | | | ÖK - 9 : | Rusça?nın yanı sıra Ukrayna, Bulgar ve Boşnak dillerinden birini de öğrenerek söz konusu diller ve bu dillerin kültürleri hakkında bilgi edinir ve buna bağlı olarak Rus dili ve kültürünün diğer slav dilleri ve kültürleri içerisindeki yerini öğrenir. | | | ÖK - 10 : | Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaş | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Rusçada temel olarak kullanılan sözlü ve yazılı ifadeler.
Bu ifadeleri kullanarak kompozisyon oluşturma ve diyalog kurma.
Kurulan metin ve diyalogların dilbilgisi, sözdizimi ve biçimbilim açısından incelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Aşçılık sanatı. ?Rus yemekleri? konusunun işlenmesi, kullanılan kalıplar ve kelimeler. Öğrencilerin konuşturulması. | | Hafta 2 | Kompozisyon kontrolü, gramerce çözümleme, hataların düzeltmesi. Konun tekrarı. | | Hafta 3 | Tavsiye: "Tavsiyelerden nefret ediyorum" konusunun işlenmesi: kullanılan kalıplar ve kelimeler. Öğrencileri konuşturulması. | | Hafta 4 | Kompozisyon kontrolü, gramerce çözümleme, hataların düzeltmesi. Konun tekrarı. | | Hafta 5 | Siyaset. Siyaset gündemi. Rus haber kanallarının haberlerinin izlenmesi. Öğrencilerin konuşturulması. Konu ile ilgili kısa kompozisyon yazdırılması. | | Hafta 6 | Kompozisyon kontrolü, gramerce çözümleme, hataların düzeltilmesi. | | Hafta 7 | Sınav öncesi genel tekrar | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Küresel problemler. Nüfus Patlaması. Metnin okunması. Öğrencilerin konuşturulması. Konu ile ilgili kısa kompozisyon yazdırılması. | | Hafta 10 | Kompozisyon kontrolü, gramerce çözümleme, hataların düzeltmesi. | | Hafta 11 | Küresel problemler. ?Küresel ısınma? konusun işlenmesi: kullanılan kalıplar ve kelimeler. Öğrencilerin konuşturulması. Konu ile ilgili kısa diyaloglar. | | Hafta 12 | Kompozisyon kontrolü, gramerce çözümleme, hataların düzeltmesi. | | Hafta 13 | Sosyoloji. Çağdaş aile konusun işlenmesi: kullanılan kalıplar ve kelimeler. Öğrencilerin konuşturulması. | | Hafta 14 | Kompozisyon kontrolü, gramerce çözümleme, hataların düzeltmesi. | | Hafta 15 | genel tekrar | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | N.N.Jukova "10 Rasskazov", Moskova "Russkiy Yazık", 2011; A | | 2 | .A. Akişina, T.E.Akişina "Emotsii ve Mneniya", Moskova "Russkiy Yazık" 2013. | | 3 | Laskareva Y.P., Çistaya grammatika, Sankt-Peterburg, ?Zlatoust?, 2006 | | 4 | Ö.Aydın Süer, Rusça-Türkçe deyimler sözlüğü, Ankara, Kültür Bakanlığı, 1999 | | |
1 | Rossiya ?Perviy kanal? televizyon kanalının resmi web sitesi ? http://www.1tv.ru/news/ | | 2 | Segodnya?, ?İzvestiya?, ?Rossiyskaya? gazetelerinin elektronik versiyonları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 17/04/2024 | 1 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2024 | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|