|
RDE2009 | Kompozisyon I | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Volodymyr KHEİLİK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Resmi, kültürel ve edebi konularda kompozisyon yazımı becerisinin geliştirilmesi. Gramer kurallarına uygun bağlantılı tümceler ve orta düzeyde metin yazımı becerisinin kazandırılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yazılı ifade becerisinin geliştirilmesi sağlanır. | 10,11,17 | | ÖK - 2 : | Gramer kurallara uygun bağlantılı tümceler ve orta düzeyde metin yazımı becerisinin kazandırılmasıdır. | 3,4,5 | | ÖK - 3 : | Rusça çeşitli yazıların (ilan türleri, mektup, dilekçe, yorum vs.) üslubuna uygun yazım becerisinin kazandırılmasıdır | 3,11,17 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kompozisyon türleri ve örnekleri sunulmakta, özgeçmiş, mektup gibi yazı türlerinin kuralları incelenmekte. Hikaye incelenmesi ve bu konularla ilgili kompozisyon yazım özellikleri anlatılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş. Farklı türlerde yazılı çalışmalar yapmak için yöntemsel tavsiyeler. | | Hafta 2 | Yazılı ifadenin bir türü olarak açıklama. Açıklama türleri. | | Hafta 3 | Farklı amaçlar için açıklamaların klişeleştirilmesi. Açıklama türleri. | | Hafta 4 | Kompozisyon yazma ile ilgili tavsiyeler. Kompozisyonun tipolojisi. | | Hafta 5 | Kompozisyon ve akıl yürütme üzerine çalışma teknikleri. | | Hafta 6 | Röportaj-kompozisyon (monolog, diyalog, çoklu röportaj, anket vs) | | Hafta 7 | Kompozisyon-değerlendirme yazısı | | Hafta 8 | Ara sınav
| | Hafta 9 | Deneme ve Deneme Türleri | | Hafta 10 | Yazılı metinde betimleme ve ifade araçları | | Hafta 11 | Farklı amaçlara özgü plan oluşturma metodu | | Hafta 12 | Dilin stilistik biçimleri. Değer bildiren sözcükler ve dildeki klişeler. | | Hafta 13 | Kompozisyon bütünlüğü ve açıklamanın mantıklılığı. | | Hafta 14 | Genel Tekrar | | Hafta 15 | Genel tekrar | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Antonova, E.S., 2007;Metodicheskaya sistema formirovaniya kommunikativnoy kompetentcii uchashihsa,Knorus, Moskva. | | 2 | Antonova, E.S., 2007;Metodicheskaya sistema formirovaniya kommunikativnoy kompetentcii uchashihsa,Knorus, Moskva. | | 3 | Vvedenskaya, L. A., Pavlova, L. G., Kaşayeva, E. YU.,2005; Russkiy yazık i kultura reçi, Feniks, Moskva. | | 4 | Vvedenskaya, L. A., Pavlova, L. G., Kaşayeva, E. YU.,2005; Russkiy yazık i kultura reçi, Feniks, Moskva. | | 5 | Vvedenskaya, L. A., 2007; Ritorika i kultura rechi, Feniks, Rostov na donu | | 6 | Vvedenskaya, L. A., 2007; Ritorika i kultura rechi, Feniks, Rostov na donu | | |
1 | Skirgaylo, T. O., 2005; Sochineniye v zhanre interviyu, Slova, Kazan. | | 2 | Skirgaylo, T. O., 2005; Sochineniye v zhanre interviyu, Slova, Kazan. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2022 | 60 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2023 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|