|
RDE1011 | Sözlü ve Yazlı Anlatım I | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Olga GAIDUKOVA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İkinci bir dil kullanarak kendi alanındaki bilgileri takip etmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kiril alfabesini tanır | 4,5 | | ÖK - 2 : | Uygun tonlama ve telaffuz kullanır. | 1,2,3 | | ÖK - 3 : | Konu hakkında basit sorular sorar. | 1,8,9 | | ÖK - 4 : | Basit sorulara yanıt verir. | 1,7,8 | | ÖK - 5 : | Kendisini ve arkadaşlarını tanıtır. | 1,8,9 | | ÖK - 6 : | Düşüncelerini basit cümlelerle ifade eder. | 1,8,9 | | ÖK - 7 : | Günlük rutin işler hakkında konuşur. | 1,15 | | ÖK - 8 : | Kelimeleri günlük hayatta kullanıldığı biçimde kullanır. | 1,4,13 | | ÖK - 9 : | Konuşmada geçen ana fikri belirler. | 1,7,12 | | ÖK - 10 : | Gerekli söylem belirteçlerini, bağlaçları ve geçiş sözcüklerini kullanır | 6,7,13 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bazı konuşma biçimlerini öğrenme ( merhaba ve hoşçakal deme, nasıl olduklarını sorma) İyelik zamirleri ve isimleri kullanarak basit cümleler kurma. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İsimler. Canlı ve cansız varlıklar. Resimlere bakarak ?Bu kimdir? Bu Nedir?? soruların cevaplanması. Olumlu olumsuz cevap şekilleri. | | Hafta 2 | Zarflar.Hava nasıl? konusunun işlenmesi. Küçük dialogların kurması. | | Hafta 3 | Haftanın günleri. Aylar. Yıl. | | Hafta 4 | Sıfatlar. Resimlere bakarak modele uyan: ?Bu nedir?- Bu nasıl bir top?; Bu kimdir?- Bu kız güzel mi?.? yapıların kurulması. | | Hafta 5 | Yeni kelimeler. ?i, a, ili, no? bağlaçlarıyla kurulan cümle yapıları . Modele uyan: ?Anna evde mi?? dialogun okuması ve benzer dialogların kurması. | | Hafta 6 | Soru: ? Bu kimin mektubu?- Bu benim mektubum.? Modele uyan: ?Bu kalem senin mi? Verir visin?? dialogların kurması | | Hafta 7 | Yeni kelimeler. Sıra sayıları ve aylar. ?Otobiyografi? adlı konu üzerine diyalog kurulması. | | Hafta 8 | Mid-term exam | | Hafta 9 | Ailem konusu üzerine öğrencilerle diyalogların kurması.
| | Hafta 10 | Benim dairem konusu üzerine diyalogun kurulması | | Hafta 11 | Resimlere bakarak modele uyan: Ailemle beraber yemekteyiz dialogunun kurulması. | | Hafta 12 | Peterburg'un güzel sokakları adlı öykünün okuması. "Trabzon'un güzel yerleri" konusu üzerine küçük öykülerin öğrenciler tarafından anlatılması. | | Hafta 13 | Bugün Pazar günü, ne yapalım?...? konusu üzerine konuşması, dialogların yapması. | | Hafta 14 | Öğrenilen sözcükleri kullanarak öğrencilere bulmaca çözdürülmesi.
| | Hafta 15 | Bütün konuların tekrarı. | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 18/11/2022 | 60 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2023 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|