Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %100 Rusça
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/rusdili
Tel: +90 0462 0462 377 2017
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %100 Rusça
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

RDE1011Sözlü ve Yazlı Anlatım I2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüRUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Olga GAIDUKOVA
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Dili
StajYok
 
Dersin Amacı:
İkinci bir dil kullanarak kendi alanındaki bilgileri takip etmek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Kiril alfabesini tanır4,5
ÖK - 2 : Uygun tonlama ve telaffuz kullanır.1,2,3
ÖK - 3 : Konu hakkında basit sorular sorar.1,8,9
ÖK - 4 : Basit sorulara yanıt verir.1,7,8
ÖK - 5 : Kendisini ve arkadaşlarını tanıtır.1,8,9
ÖK - 6 : Düşüncelerini basit cümlelerle ifade eder.1,8,9
ÖK - 7 : Günlük rutin işler hakkında konuşur.1,15
ÖK - 8 : Kelimeleri günlük hayatta kullanıldığı biçimde kullanır.1,4,13
ÖK - 9 : Konuşmada geçen ana fikri belirler.1,7,12
ÖK - 10 : Gerekli söylem belirteçlerini, bağlaçları ve geçiş sözcüklerini kullanır6,7,13
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bazı konuşma biçimlerini öğrenme ( merhaba ve hoşçakal deme, nasıl olduklarını sorma) İyelik zamirleri ve isimleri kullanarak basit cümleler kurma.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İsimler. Canlı ve cansız varlıklar. Resimlere bakarak ?Bu kimdir? Bu Nedir?? soruların cevaplanması. Olumlu olumsuz cevap şekilleri.
 Hafta 2 Zarflar.Hava nasıl? konusunun işlenmesi. Küçük dialogların kurması.
 Hafta 3Haftanın günleri. Aylar. Yıl.
 Hafta 4Sıfatlar. Resimlere bakarak modele uyan: ?Bu nedir?- Bu nasıl bir top?; Bu kimdir?- Bu kız güzel mi?.? yapıların kurulması.
 Hafta 5Yeni kelimeler. ?i, a, ili, no? bağlaçlarıyla kurulan cümle yapıları . Modele uyan: ?Anna evde mi?? dialogun okuması ve benzer dialogların kurması.
 Hafta 6 Soru: ? Bu kimin mektubu?- Bu benim mektubum.? Modele uyan: ?Bu kalem senin mi? Verir visin?? dialogların kurması
 Hafta 7Yeni kelimeler. Sıra sayıları ve aylar. ?Otobiyografi? adlı konu üzerine diyalog kurulması.
 Hafta 8Mid-term exam
 Hafta 9Ailem konusu üzerine öğrencilerle diyalogların kurması.
 Hafta 10Benim dairem konusu üzerine diyalogun kurulması
 Hafta 11Resimlere bakarak modele uyan: Ailemle beraber yemekteyiz dialogunun kurulması.
 Hafta 12 Peterburg'un güzel sokakları adlı öykünün okuması. "Trabzon'un güzel yerleri" konusu üzerine küçük öykülerin öğrenciler tarafından anlatılması.
 Hafta 13Bugün Pazar günü, ne yapalım?...? konusu üzerine konuşması, dialogların yapması.
 Hafta 14Öğrenilen sözcükleri kullanarak öğrencilere bulmaca çözdürülmesi.
 Hafta 15Bütün konuların tekrarı.
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 18/11/2022 60 50
Dönem sonu sınavı 16 10/01/2023 60 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 6 1 6
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 1 6
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 5 5 25
Diğer 2 5 5 25
Toplam Çalışma Yükü120