|
YDB1001 | İngilizce - I | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Nilgün MÜFTÜOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Polat Çiçek | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilirler. | 1,15 | 1, | ÖK - 2 : | Dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. | 1,15 | 1, | ÖK - 3 : | Geçmişini ve çevresinde olup biteni CEFR kriterleri doğrultusunda belirlenmiş, A1 seviyesinde yapı ve kelimeler kullanarak ifade eder. | 1,15 | 1, | ÖK - 4 : | CEFR kriterleri doğrultusunda, A1 seviyesinde, kendisi ve çevresi hakkındaki kelimeleri ve tamlamaları anlayabilir. | 1,15 | 1, | ÖK - 5 : | Güncel problemlerle ilgili makaleleri ve raporları okuyabilir. | 1,15 | 1, | ÖK - 6 : | Belirli bir konu üzerinde görüş açıklayabilir. | 1,15 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, günlük dil kullanımı
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/ gitmek/ yaşamak / hoşlanmak filleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile | | Hafta 2 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/ gitmek/ yaşamak / hoşlanmak filleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile | | Hafta 3 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/ gitmek/ yaşamak / hoşlanmak filleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile
| | Hafta 4 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/ gitmek/ yaşamak / hoşlanmak filleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile | | Hafta 5 | Geniş zaman, 3. tekil kişi zamiri, soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | | Hafta 6 | Geniş zaman, 3. tekil kişi zamiri, soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | | Hafta 7 | Geniş zaman, 3. tekil kişi zamiri, soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | | Hafta 8 | Geniş zaman, 1. ve 2. tekil ve çoğul kişi zamirleri, sıklık bildiren zarflar, pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak fiilleri, boş zaman etkinlikleri | | Hafta 9 | Mid-term exam | | Hafta 10 | Geniş zaman, 1. ve 2. tekil ve çoğul kişi zamirleri, sıklık bildiren zarflar, pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak fiilleri, boş zaman etkinlikleri | | Hafta 11 | Geniş zaman, 1. ve 2. tekil ve çoğul kişi zamirleri, sıklık bildiren zarflar, pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak fiilleri, boş zaman etkinlikleri | | Hafta 12 | Geniş zaman, 1. ve 2. tekil ve çoğul kişi zamirleri, sıklık bildiren zarflar, pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak fiilleri, boş zaman etkinlikleri | | Hafta 13 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat | | Hafta 14 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat | | Hafta 15 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Soars, L., Soars J., & Hancock, P. 2019; Headway Elementary: Student's Book. (5th Edition). Oxford: Oxford University Press. | | |
1 | Soars, L., Soars J., & Hancock, P. 2019; Headway Elementary: Online Practice Code. Oxford: Oxford University Press. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 01/12/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 8 | 16 | Diğer 2 | 2 | 8 | 16 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|