|
IOMO402 | Konu Alanı Ders Kitabı İnce | 2+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Celalettin YAZICI | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi dersinde geçen temel terimlerin anlamak, ders kitapları inceleme ve değerlendirmesine ilişkin temel ilkeler bilmek, TME sisteminde kitap seçim ve yazım, dağıtımla ilgili temel yapı ve işleyiş sistemini anlayabilme, iyi bir ders kitabının temel özelliklerini kavrayabilme, kitap seçim sürecinde bilimsel yöntemi uygulayabilme. Kendine has ve niteliklerine uygun öğretmen kimliği oluşturabilme, ders kitapları seçimine ilişkin alternatif bakış açıları oluşturabilme, olası öğretmenlik sürecinde kitap seçim ve kullanımı ile ilgili temel ilkeleri işe koşabilme. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarını ve öğretim programlarını eleştirel bir bakış açısı ile inceler.
| 1,3 | | ÖK - 2 : | Ders kitaplarının incelenme ve değerlendirilmesindeki temel ilkeleri ifade eder.
| 1,3 | | ÖK - 3 : | Türk eğitim sisteminde ders kitaplarının yazılma, seçilme ve dağıtım sürecineki ana yapıyı ifade eder.
| 1,3 | | ÖK - 4 : | Hizmet içi süreçte ders kitplarının seçilme ve kullanılmasındaki ana ilkeleri uygular.
| 1,3 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı, vb. açılarından incelenmesi. |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|