Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/om/index.html
Tel: +90 0462 3772805
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIM2035Mimari Formda Boşluk2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüMİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Nilgün KULOĞLU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Mimari formun anlaşılması, formda oluşturulan boşlukların işlevsel ve düşünsel boyutlarının kavranması. Çeşitli form örnekleri üzerinden formu anlamak, boşluğu sınıflandırabilmek ve yorum yapabilmek.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Formun ve formdaki boşluğun tarih içindeki önemini kavrayacaklar. 2,3,8
ÖK - 2 : Formda oluşturulan boşlukları sınıflandırabilecekler.
ÖK - 3 : Boşlukların işlevsel ve düşünsel boyutlarını öğrenecekler.
ÖK - 4 : Formda oluşturulmuş boşluk örnekleri üzerinde yorum yapabileceklerdir.
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Form ve boşluk kavramlarının anlaşılması. Mimari formda yaratılacak boşlukların tartışılması. Örnekler üzerinden analiz ve yorumlar yapılarak sunumlar hazırlanması.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse Giriş: Amaç, Kapsam ve İşleyişin Tartışılması
 Hafta 2Mekân, Form, Boşluk Kavramları
 Hafta 3Mimari Formda Boşluklar
 Hafta 4İşlevsel Boşluklar (Giriş, Köşe, Balkon / Teras, Galeri / Avlu / Atriyum, Yüzey, Geçiş / Sirkülasyon)
 Hafta 5Düşünsel Boşluklar (Görsel, Kavramsal, Heykelsi/Anıtsal, Algısal)
 Hafta 6İşlevsel Boşluk Örnekleri Üzerinden Tartışmalar
 Hafta 7Düşünsel Boşluk Örnekleri Üzerinden Tartışmalar
 Hafta 8İşlevsel ve Düşünsel Boşluk Örnekleri Üzerinden Tartışmalar
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Öğrenci Sunumları: İşlevsel Boşluklar
 Hafta 11Öğrenci Sunumları: İşlevsel Boşluklar
 Hafta 12Öğrenci Sunumları: İşlevsel Boşluklar
 Hafta 13Öğrenci Sunumları: Düşünsel Boşluklar
 Hafta 14Öğrenci Sunumları: Düşünsel Boşluklar
 Hafta 15Öğrenci Sunumları: Düşünsel Boşluklar
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ching, F.D., 2004. Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen, YEM Yayın, İstanbul.
2İnceoğlu M., 2004. İnceoğlu N., Mimarlıkta Söylem, Kuram ve Uygulama, Tasarım YayınGrubu, İstanbul.
3Kortan, E., 1992. Mimarlıkta Teori ve Form, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Onat, E., 1995, Mimarlık, Form ve Geometri, YEM Yayın, İstanbul.
2Jencks,C., 1997. Theories and Manifestoes, Academy Editions, London.
3Zevi, B., 1990. Mimariyi Görmeyi Öğrenmek, çev. H. D. Divanlıoglu, Birsen Yayınevi, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 12112019 1 30
Yıl içi çalışma 10
11
12
13
14
15
30
Dönem sonu sınavı 16 40
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Arasınav 1 1 1
Ödev 4 6 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 2 10
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü97