Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/om/index.html
Tel: +90 0462 3772805
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISNF3024Özel Eğitim2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDOÇ. DR. Mehmet PALANCI,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Özel eğitimin tanımını yapabilmeOkul öncesinde özel gereksinimli çocuklar hakkında bilgi sahibi olabilmeÖzel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarını, farkındalıklarını öğrenebilmeÖzel gereksinimli çocuklar için hazırlanan bireysel eğitim programlarını kavrayabilme
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : özel eğitimin, özel gereksinime muhtaç çocuğun tanımlarını yapacaklar.
ÖK - 2 : özel eğitimin içerisinde bulunan hastalıkları tanımlayacaklar
ÖK - 3 : özel gereksinimli çocuğa uygulanan BEP programlarını bilecekler
ÖK - 4 : özel eğitimin okul öncesi dönemde de önemli olduğunun farkına varacaklar.
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Özel eğitimin temelleri.
 Hafta 2Özel eğitimin temelleri.
 Hafta 3Yasa yönetmelikler,gönderme süüreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi.
 Hafta 4Yasa yönetmelikler,gönderme süüreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi.
 Hafta 5Zihinsel yetersizlik.
 Hafta 6Zihinsel yetersizlik.
 Hafta 7işitme yetersizlikleri
 Hafta 8Görme yetersizliği.
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Öğrenme güçlükleri.
 Hafta 11Duygu ve davranışsal bozukluklar
 Hafta 12Otizm spektrum bozukluğu.
 Hafta 13Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar
 Hafta 14Özel eğitimde sınıf yönetimi
 Hafta 15Aile eğitimi ve rehberliği.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Ödev 9 03/04/2019 1 50
Dönem sonu sınavı 16 22/05/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Ödev 2 8 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 14 28
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü88