|
ISNF3024 | Özel Eğitim | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Mehmet PALANCI, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Özel eğitimin tanımını yapabilmeOkul öncesinde özel gereksinimli çocuklar hakkında bilgi sahibi olabilmeÖzel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarını, farkındalıklarını öğrenebilmeÖzel gereksinimli çocuklar için hazırlanan bireysel eğitim programlarını kavrayabilme |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | özel eğitimin, özel gereksinime muhtaç çocuğun tanımlarını yapacaklar. | | | ÖK - 2 : | özel eğitimin içerisinde bulunan hastalıkları tanımlayacaklar | | | ÖK - 3 : | özel gereksinimli çocuğa uygulanan BEP programlarını bilecekler | | | ÖK - 4 : | özel eğitimin okul öncesi dönemde de önemli olduğunun farkına varacaklar. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, okul öncesi eğitimde özel eğitimin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Özel eğitimin temelleri. | | Hafta 2 | Özel eğitimin temelleri. | | Hafta 3 | Yasa yönetmelikler,gönderme süüreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | | Hafta 4 | Yasa yönetmelikler,gönderme süüreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | | Hafta 5 | Zihinsel yetersizlik. | | Hafta 6 | Zihinsel yetersizlik. | | Hafta 7 | işitme yetersizlikleri | | Hafta 8 | Görme yetersizliği. | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Öğrenme güçlükleri. | | Hafta 11 | Duygu ve davranışsal bozukluklar | | Hafta 12 | Otizm spektrum bozukluğu. | | Hafta 13 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar | | Hafta 14 | Özel eğitimde sınıf yönetimi | | Hafta 15 | Aile eğitimi ve rehberliği. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Ödev | 9 | 03/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 22/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Ödev | 2 | 8 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 88 |
|