|
MEBI1000 | Eğitim Felsefesi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Durmuş EKİZ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; felsefe ve eğitim felsefesine giriş, eğitimi etkileyen felsefi akımlar, eğitim felsefesi akımları ve eğitimde farklı arayışları kavrayabilmek.. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Felsefe ve eğitim felsefesini kavrayabilecek | | | ÖK - 2 : | Eğitimi etkileyen felsefi akımları kavrayabilecek | | | ÖK - 3 : | Eğitim felsefesi akımlarını kavrayabilecek | | | ÖK - 4 : | Eğitimde farklı arayışları kavrayabilecek | | | ÖK - 5 : | Eğitim felsefesi ve Türk Milli Eğitim Sistemi ilişkisini kavrayabilecek | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Felsefe ve eğitim felsefesine giriş, eğitimi etkileyen felsefi akımlar, eğitim felsefesi akımları, eğitimde farklı arayışlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Felsefe ve eğitim felsefesine giriş | | Hafta 2 | Eğitimi etkileyen felsefi akımlar | | Hafta 3 | Realizm | | Hafta 4 | İdealizm | | Hafta 5 | Pragmatizm | | Hafta 6 | Varoluşçuluk | | Hafta 7 | Natüralizm | | Hafta 8 | Esasicilik | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Daimicilik | | Hafta 11 | İlerlemecilik | | Hafta 12 | Yeniden Kurmacılık | | Hafta 13 | Eğitimde radikal görüşler | | Hafta 14 | İdeal toplum düzeni ve eğitim | | Hafta 15 | Eğitim felsefesi ve Türk Milli Eğitim Sistemi ilişkisi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Gökalp, N. ve Çelik, Ş. (Ed.), 2012; Eğitim Felsefesi, Lisans Yayıncılık, İstanbul. | | |
1 | Cevizci A. 2010, Felsefeye Giriş; Nobel Yayıncılik, Ankara. | | 2 | Arslan, A. 2009; Felsefeye Giriş; Adres Yayınları, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 23/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 159 |
|