|
MEBI1006 | Eğitim Sosyolojisi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Ender İSKURT, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kültür, aile, ekonomi, devlet, din, hukuk gibi sosyal kurumlar ile toplumsal yapı arasındaki ilişkilerin, toplumun gelişmişlik düzeyi ile eğitim sistemi arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlamak, eğitimin kalkınmadaki rolü hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sosyoloji eğitim ilişkisini kavrar | | | ÖK - 2 : | eğitim sosyolojisinin çalışma alanlarını kavrar
| | | ÖK - 3 : | eğitim sosyolojisi ve kurumlar ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan ve toplum hayatına sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar, toplum ve kültürle şahsiyet arasındaki ilişki- tarih ve biyografi arasındaki ilişki, sosyal yapı, sosyal kurum, sosyal rol ve sosyal statü, sosyal tabakalaşma ve sosyal hareketlilik, toplum, kültür, aile ve okulun sosyalizasyon süreciyle ilişkisi,Türk toplumunun değişmesi, modernleşmesi, sanayileşmesi, kalkınması, demokratikleşmesi ve batılılaşması süreçlerinin Türk eğitim sistemine etkileri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | sosyolojinin tanımı ve eğitimle ilişkisi
| | Hafta 2 | eğitim sosyolojisi alanında yapılan çalışmalar | | Hafta 3 | sosyaşl çatışma | | Hafta 4 | yapancılaşma | | Hafta 5 | toplumsal hareketlilik | | Hafta 6 | eğitim alanında sosyolojik teoriler | | Hafta 7 | diğer alanlarla ilişkiler | | Hafta 8 | diğer alanlarla ilişkiler | | Hafta 9 | sınav | | Hafta 10 | eğitim-kültür | | Hafta 11 | eğitim-aile | | Hafta 12 | okul ve şiddet | | Hafta 13 | okul - aile ilişkisi | | Hafta 14 | okul ve çevre ilişkisi | | Hafta 15 | gençlik sorunları ve şiddet | | Hafta 16 | sınav | | |
1 | tezcan, Mahmut. 1999 Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/06/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 10 | 20 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|