Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/om/index.html
Tel: +90 0462 3772805
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OON4008Çocuğu Tanıma Teknikleri2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. Merve GANGAL,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgileri, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bireyi tanımanın önemini açıklar, Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar, Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar, Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar, Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır, Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1*Dersin tanıtımı ve içeriği *Çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemi
 Hafta 2* Çocukları tanıma ve değerlendirmenin amaçları, *Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yaklaşımlar, *Okul öncesi eğitimde çocukları tanıma ve değerlendirmenin temel ilkeleri, *Çocukları tanıma ve değerlendirme sürecinin aşamaları, *Çocukları değerlendirme çalışmaları ile eğitim ve öğretimi bütünleştirmek, *Çocuğu tanımanın aile açısından önemi
 Hafta 3*Bireysel farklılıkların önemi ve desteklenmesi
 Hafta 4* Çocukları Tanıma ve değerlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar,
 Hafta 5*Gözlem Tekniği
 Hafta 6*Sosyometrik teknikler
 Hafta 7*Projektif Teknikler
 Hafta 8Oyun temelli tanıma ve değerlendirme,
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Oyun terapisi
 Hafta 11Görüşme
 Hafta 12Okulöncesi eğitimde Portfolyo Değerlendirmesi
 Hafta 13Çocukları resim yoluyla tanıma
 Hafta 14Anektod yoluyla değerlendirme
 Hafta 15Okul Öncesi Eğitimde Gelişim Raporları
 Hafta 16 Final
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
 
İlave Kaynak
1GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 05/04/2019 50
Dönem sonu sınavı 16 21/05/2019 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 4 10 40
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 6 1 6
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 13 1 13
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü90