|
OON4008 | Çocuğu Tanıma Teknikleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Merve GANGAL, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgileri, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bireyi tanımanın önemini açıklar, Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar, Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar, Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar, Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır, Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | *Dersin tanıtımı ve içeriği
*Çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemi
| | Hafta 2 | * Çocukları tanıma ve değerlendirmenin amaçları,
*Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yaklaşımlar,
*Okul öncesi eğitimde çocukları tanıma ve değerlendirmenin temel ilkeleri,
*Çocukları tanıma ve değerlendirme sürecinin aşamaları,
*Çocukları değerlendirme çalışmaları ile eğitim ve öğretimi bütünleştirmek,
*Çocuğu tanımanın aile açısından önemi
| | Hafta 3 | *Bireysel farklılıkların önemi ve desteklenmesi | | Hafta 4 | * Çocukları Tanıma ve değerlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar, | | Hafta 5 | *Gözlem Tekniği | | Hafta 6 | *Sosyometrik teknikler | | Hafta 7 | *Projektif Teknikler | | Hafta 8 | Oyun temelli tanıma ve değerlendirme, | | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Oyun terapisi
| | Hafta 11 | Görüşme
| | Hafta 12 | Okulöncesi eğitimde Portfolyo Değerlendirmesi
| | Hafta 13 | Çocukları resim yoluyla tanıma
| | Hafta 14 | Anektod yoluyla değerlendirme
| | Hafta 15 | Okul Öncesi Eğitimde Gelişim Raporları | | Hafta 16 |
Final | | |
1 | Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara. | | |
1 | GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 05/04/2019 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21/05/2019 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 10 | 40 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 13 | 1 | 13 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|