|
FIZO3000 | Sınıf Yönetimi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavratmak, etkili sınıf yönetimi için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sınıf Yönetimiyle ilgili temel kavramları söyleyebilir/yazabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 | 1,3 | ÖK - 2 : | Sınıf yönetimi ve öğretim arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 | 1,3 | ÖK - 3 : | Sınıf içinde karşılaşılan davranış problemlerini gözlemleme ve bunlar için önlem geliştirme yollarını açıklayabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sınıf Yönetimine Giriş | | Hafta 2 | Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar | | Hafta 3 | Sınıf Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar, Yönetim Kuramları | | Hafta 4 | Öğrenci Davranışları ve Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Psikolojik Etmenler ve Sorunlar | | Hafta 5 | Sınıf Ortamını Etkileyen Sınıf Dışı Etkenler | | Hafta 6 | Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi | | Hafta 7 | Arasınav | | Hafta 8 | Sınıf İçi İletişim ve Etkileşim | | Hafta 9 | Motivasyon | | Hafta 10 | Sınıf Organizasyonu | | Hafta 11 | Sınıfta Kurallar Geliştirme ve Uygulama | | Hafta 12 | Sınıfta Zamanı ve Öğretimi Yönetme Becerileri | | Hafta 13 | Sınıf İçinde Karşılaşılan Davranış Problemleri ve Önlemleri | | Hafta 14 | Olumsuz Davranışların Değiştirilmesi | | Hafta 15 | Final | | |
1 | Aydın, A. (1998) Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. | | 2 | Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık. | | 3 | Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/11/2017 | 1 | 30 | Ödev | 15 | 27/12/2017 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/01/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 6 | 9 | 54 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 1 | 1 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 3 | 2 | 6 | Klinik Uygulama | 3 | 2 | 6 | Ödev | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 3 | 2 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 89 |
|