|
IFBO3010 | Ölçme ve Değerlendirme | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Tuncay ÖZSEVGEÇ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Eğitim ve öğretimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramları tanıma, Ölçmede geçerli, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerini nasıl kullanacağını öğrenme, Ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistikleri ve bunların yorumlanmasını yapabilir. | | | ÖK - 2 : | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilmek ve kullanmak. | | | ÖK - 3 : | Ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri kullanarak; sınav planı ve çoklu değerlendirme yapmak. | | | ÖK - 4 : | Geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini kullanır. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama). Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma, normal dağılım) Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri. Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Temel Kavramlar
| | Hafta 2 | Temel Kavramlar ve Ölçme Aracında Bulunması Gereken Nitelikler
| | Hafta 3 | Ölçme Aracında Bulunması Gereken Nitelikler
| | Hafta 4 | Sınav Planı Yapma, Çoklu Değerlendirme ve Not Verme
| | Hafta 5 | Geleneksel Ölçme Araçları ve Teknikleri
| | Hafta 6 | Geleneksel Ölçme Araçları ve Teknikleri
| | Hafta 7 | Alternatif Ölçme Araçları ve Teknikleri
| | Hafta 8 | Alternatif Ölçme Araçları ve Teknikleri
| | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Zaman Kazandırıcı Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme TeknikleriÖlçme Aracı Hazırlama ve Geliştirme Süreci
| | Hafta 11 | Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistikler,Yığılma ve Dağılım İstatistikleri ve Yorumlanması
| | Hafta 12 | Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistikler,Yığılma ve Dağılım İstatistikleri ve Yorumlanması
| | Hafta 13 | Standart Puanlar ve Karşılaştırılması, Madde İstatistikleri
| | Hafta 14 | Madde İstatistikleri,Testlerin Kullanımına İlişkin Etik İlke ve Standartlar
| | Hafta 15 | Madde İstatistikleri,Testlerin Kullanımına İlişkin Etik İlke ve Standartlar
| | Hafta 16 | Final Sınavı
| | |
1 | Balcı, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Yöntemi Teknik ve İlkeler. 9. Baskı. Pegem Akademi. Ankara. | | |
1 | Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel Desenler. 2. Baskı. Ankara: Pegema Yayıncılık. | | 2 | Büyüköztürk, Ş. (2004). Veri Analizi El Kitabı. 4. Basım. Ankara: PegemA Yayıncılık. | | 3 | Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 2. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/11/2016 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2/1/2017 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Klinik Uygulama | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 110 |
|