|
RESO306 | Çağdas Sanat | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sanat eğitiminde çok kültürlülük ve kültürlerarası iletişim anlayışı çerçevesinde çeşitli ülkelerdeki sanatsal uygulamalardan haberdar olabilmek |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sanat eğitiminde çok kültürlülük ve kültürlerarası etkileşimin önemini kavrayabilecek
| 2,3,6,11 | 1,2,3 | ÖK - 2 : | çağdaş sanat düşüncesini ve formlarını öğrenebilecek | 2,3,6,9 | 1,2,3 | ÖK - 3 : | çağdaş sanatın günümüzdeki yeri ve önemini bilebilecek | 2,3,6 | 1,2,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersin amacı "Sanat Eğitiminde Çok kültürlülük (Multicultural) ve Kültürler arası İletişim" anlayışı çerçevesinde, çeşitli ülkelerdeki sanatsal uygulamalardan öğrencileri haberdar etmektir. Bu maksatla Asya ülkeleri (Çin, Japonya, Türk Cumhuriyetleri, Hint, Endonezya, Malezya, Kore vb) , Kafkas ülkeleri, Ortadoğu ülkeleri (İran, Irak, Ürdün, İsrail vb. ) , Afrika ülkeleri (Mısır, Sudan, Fas Mozambik, Nijerya, Etiyopya, Somali, Botswana vb. ) , Güney Amerika ülkeleri (Bolivya, Peru, Meksika, Brezilya vb. ) gibi değişik bölge ve kıtalardaki geleneksel ve çağdaş sanatsal uygulamaların görsel (slayt, video, reprodüksiyon vb. ) ve teorik incelemelerini ve tanıtımını içerir. Çeşitli sanatsal uygulamalar, çok kültürlülük ve kültürler arası etkileşim, sanatlar hakkındaki teorik ve görsel bilgiler, geleneksel ve çağdaş sanatlar |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, dersin tanımı ve işleyiş şekli.
| | Hafta 2 | Empresyonizm, Noktacılık, Postempresyonızm
| | Hafta 3 | Sembolizm, Realizm, Art Nouveau
| | Hafta 4 | Fovizm, Ekspresyonizm, Kübizm
| | Hafta 5 | Fütürizm, Metafizik Resım, Rayonizm
| | Hafta 6 | Orfizm, Sektion D?or, Süprematizm
| | Hafta 7 | Vortisiszm, Dadaızm, Sürrealizm
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Pürızm, De Stıj, Konstruktıvızm, Neoplastizm
Purism, De Stıjl, Constructivism
| | Hafta 10 | Soyut Ekspresyonizm, Kınetıc Art
| | Hafta 11 | Pop art, Nabiler, Taşizm
| | Hafta 12 | Kavramsal Sanat, Fluxus, Foto Gerçekçilik
| | Hafta 13 | Soyut Sanat, Minimalizm, Op Art
| | Hafta 14 | Bauhaus, Aksiyon Resmi, Süreç Sanatı
| | Hafta 15 | Arazi Sanatı, Yerleştirme Sanatı
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | GOMBRICH, E.H. (2007).Sanatın Öyküsü (Çev: Erol Erduran-Ömer Erduran) İstanbul: Remzi Kitabevi
| | |
1 | KLEE, Paul. (2006). Çağdaş Sanat Kuramı (Çev: Mehmet Dündar) Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
ERSOY, Ayla. (2002). Sanat Kavramlarına Giriş. İstanbul: Yorum Sanat Yayıncılık | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 07/04/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/06/2016 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 1 | 2 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 6 | 24 | Arasınav için hazırlık | 4 | 6 | 24 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Proje | 3 | 5 | 15 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 2 | 2 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|