|
MEBI1004 | Eğitim Psikolojisi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ. DR. Zehra Nesrin BİROL, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme ve gelişim kuram ve modelleri hakkında bilgilenmesini sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | öğrenme ve öğrenme psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilir | 3,6,24 | 1 | ÖK - 2 : | öğrenme teorilerini öğrenebilir | 3,6 | 1 | ÖK - 3 : | motivasyon ve motivasyon teorilerini öğrenebilir | 3,6 | 1 | ÖK - 4 : | öğrenmenin doğasını anlayabilir | 3,6,24 | 1 | ÖK - 5 : | öğrenmenin biyolojik temellerini öğrenebilir | 3,6 | 1 | ÖK - 6 : | öğrenme etkenlerini öğrenebilir | 3,5 | 1 | ÖK - 7 : | öğrenmede davranışsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilir. | 3,6 | 1 | ÖK - 8 : | Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilir. | 3,6 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Gelişim ve Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Gelişim ve öğrenme psikolojisi | | Hafta 2 | Psikoseksüel gelişim | | Hafta 3 | Psikososyal gelişim | | Hafta 4 | Moral gelişim | | Hafta 5 | Bilişsel gelişim | | Hafta 6 | Öğrenme | | Hafta 7 | Klasik koşullanma | | Hafta 8 | Edimsel koşullanma | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sosyal öğrenme kuramı | | Hafta 11 | İnsancıl öğrenme | | Hafta 12 | İnsancıl öğrenme | | Hafta 13 | Bilişsel öğrenme | | Hafta 14 | Bilişsel öğrenme | | Hafta 15 | Güdülenme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Özbay, Y., Erkan, S. 2009; Eğitim Psikolojisi. Pegem A Yayınları, Ankara | | |
1 | Ulusoy, A. 2008; Eğitim Psikolojisi. Anı Yayınları, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 05/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | 22/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 18 | 1 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 78 |
|