|
EAK5017 | Literature Research and Scien.Pres.in Pha. | 3+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIKTA ANALİTİK KİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, eczacılık alanında bilimsel amaca göre bilimsel yayınların ilgili kaynaklardan ne şekilde araştırılarak seçilebileceğini, bu kaynakların etkin şekilde nasıl kullanılabileceğini ve her türlü bilimsel sunumun ne şekilde yapılacağını öğretmeyi amaçlar. Böylece öğrenciler eğitim hayatları süresince ve mezuniyet sonrasında da bu kazanımlarını etkin bir şekilde kullanır hale gelecektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilimsel araştırma ilgili tüm kavramları öğrenir. | 7,8,12 | 1,5, | ÖK - 2 : | Makale, rapor ve tez gibi bilimsel kaynaklara ulaşma yollarını öğrenir. | 7,8,12 | 1,5, | ÖK - 3 : | Bilimsel makale, tez, proje ve raporun nasıl hazırlanacağını ve yazılacağını öğrenir. | 7,8,12 | 1,5, | ÖK - 4 : | Bilimsel bir sunumun nasıl yapılacağını öğrenir ve böylece edindiği bilgileri başka kişilere nasıl aktaracağını öğrenir. | 7,8,12 | 1,5, | ÖK - 5 : | Alanındaki çalışmaları tartışma, görüşlerini savunma ve etkili iletişim kurabilme becerisini kazanır. | 7,8,12 | 1,5, | ÖK - 6 : | Yabancı dili kullanarak çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak tartışabilmeyi öğrenir. | 7,8,12 | 1,5, | ÖK - 7 : | Bilimsel ve etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur. | 7,8,12 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilim ve araştırma kavramları, her türlü bilimsel amaca uygun literatür takip etme, uygun makaleyi seçme ve araştırma sonuçlarını bilimsel olarak sunmayı kapsar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim ve araştırma kavramları | | Hafta 2 | Araştırma konusuna göre literatür kaynakları | | Hafta 3 | Seçilen konuda makale araştırması, makalenin okunması ve anlaşılması | | Hafta 4 | Seçilen konuda makale araştırması, makalenin okunması ve anlaşılması | | Hafta 5 | Makale yazımı | | Hafta 6 | Makale yazımı | | Hafta 7 | Tez yazımı | | Hafta 8 | Tez yazımı | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Bilimsel proje yazımı | | Hafta 11 | Ulusal ve uluslararası kongrelerde bilimsel sunum | | Hafta 12 | Ulusal ve uluslararası kongrelerde bilimsel sunum | | Hafta 13 | Rapor yazma | | Hafta 14 | Öğrencilerin seçilen konularda sözlü/poster sunumları | | Hafta 15 | Öğrencilerin seçilen konularda sözlü/poster sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Day, R.A. 2000; Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Tübitak. | | |
1 | Web of Science veri tabanı | | 2 | Science Direct veri tabanı | | 3 | Scifinder veri tabanı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25/11/2023 | 2 | 30 | Sunum | 15 | 10/01/2024 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 15 | 45 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 2 | 15 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 7 | 56 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 8 | 7 | 56 | Toplam Çalışma Yükü | | | 191 |
|