|
ISL5530 | Çok Kriter.Karar ver.Tek. - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İŞLETME ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Selçuk PERÇİN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bulanık Çok kriterli karar verme yöntemleri (FMCDM) içerisinde yer alan Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (Fuzzy AHP) , Bulanık Analitik Ağ Süreci (Fuzzy ANP) , Bulanık TOPSIS yöntemi (Fuzzy TOPSIS) , Bulanık Veri Zarflama Analizi (Fuzzy DEA) , ve Bulanık Hedef Programlama (Fuzzy Goal Programming) yaklaşımlarını üretim/yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bulanık çok kriterli karar verme yöntemleri içerisinde kullanılan en temel teknikleri tanımlayabilirler. | 1,3,4,10 | 1,3, | ÖK - 2 : | karar vericiler tarafından kullanılan bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinin herbirinin firma başarısı üzerindeki etkisini tahmin edebilirler. | 1,3,4,10 | 1,3, | ÖK - 3 : | gerçek yaşam problemlerinin çözümünde analitik karar verme tekniklerini kullanabilirler. | 1,3,4,10 | 1,3, | ÖK - 4 : | bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerini kullanarak firmanın ihtiyaçlarına, amaçlarına, ve beklentilerine en uygun yöntemi belirleyebilirler. | 1,3,4,10 | 1,3, | ÖK - 5 : | bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinden elde edilen bilgilere dayalı olarak sonuçları özetleyebilirler. | 1,3,4,10 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Fuzzy AHP (Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci) , Fuzzy ANP (Bulanık Analitik Ağ Süreci) , Fuzzy TOPSIS, Fuzzy VZA (Bulanık Veri Zarflama Analizi) , Bulanık Hedef Programlama. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders tanıtımı ve içerik | | Hafta 2 | Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS)'nin teorik çerçevesi | | Hafta 3 | BAHS için örnek uygulama | | Hafta 4 | BAHS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi | | Hafta 5 | Bulanık Analitik Ağ Süreci(BAAS)'nin teorik çerçevesi | | Hafta 6 | BAAS İçin örnek uygulama | | Hafta 7 | BAAS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi | | Hafta 8 | Bulanık TOPSIS'in teorik çerçevesi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Bulanık TOPSIS İçin Örnek Uygulama | | Hafta 11 | Bulanık VZA'nın teorik çerçevesi | | Hafta 12 | Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama | | Hafta 13 | Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama | | Hafta 14 | Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama | | Hafta 15 | Tekrar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Saaty, T.L., 1999, Theory and Applications of the Analytic Network Process: Decision Making with Benefits, Opportunities, Costs, and Risks, RWS Publications | | 2 | Chen, S.J., Hwang, C.L. 1992, Fuzzy Multiple Attribute Decision Making Methods and Applications, Berlin: Springer-Verlag.
| | |
1 | Lai, Y.J., Hwang, C.L., 1994, Fuzzy Multiple Objective Decision Making, Springer, Manhattan | | 2 | Belton, V., Stewart, T.J., 2002, Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, New York | | 3 | Zimmermann, H. J. (1991). Fuzzy set theory and its applications (2nd ed.). London: Kluwer Academic Publishers.
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Kısa sınav | 12 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|