Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
ÜRETİM YÖNETİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / ÜRETİM YÖNETİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5530Çok Kriter.Karar ver.Tek. - II3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Selçuk PERÇİN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bulanık Çok kriterli karar verme yöntemleri (FMCDM) içerisinde yer alan Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (Fuzzy AHP) , Bulanık Analitik Ağ Süreci (Fuzzy ANP) , Bulanık TOPSIS yöntemi (Fuzzy TOPSIS) , Bulanık Veri Zarflama Analizi (Fuzzy DEA) , ve Bulanık Hedef Programlama (Fuzzy Goal Programming) yaklaşımlarını üretim/yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bulanık çok kriterli karar verme yöntemleri içerisinde kullanılan en temel teknikleri tanımlayabilirler.1,3,4,101,3,
ÖK - 2 : karar vericiler tarafından kullanılan bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinin herbirinin firma başarısı üzerindeki etkisini tahmin edebilirler.1,3,4,101,3,
ÖK - 3 : gerçek yaşam problemlerinin çözümünde analitik karar verme tekniklerini kullanabilirler.1,3,4,101,3,
ÖK - 4 : bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerini kullanarak firmanın ihtiyaçlarına, amaçlarına, ve beklentilerine en uygun yöntemi belirleyebilirler.1,3,4,101,3,
ÖK - 5 : bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinden elde edilen bilgilere dayalı olarak sonuçları özetleyebilirler.1,3,4,101,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Fuzzy AHP (Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci) , Fuzzy ANP (Bulanık Analitik Ağ Süreci) , Fuzzy TOPSIS, Fuzzy VZA (Bulanık Veri Zarflama Analizi) , Bulanık Hedef Programlama.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders tanıtımı ve içerik
 Hafta 2Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS)'nin teorik çerçevesi
 Hafta 3BAHS için örnek uygulama
 Hafta 4BAHS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi
 Hafta 5Bulanık Analitik Ağ Süreci(BAAS)'nin teorik çerçevesi
 Hafta 6BAAS İçin örnek uygulama
 Hafta 7BAAS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi
 Hafta 8Bulanık TOPSIS'in teorik çerçevesi
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Bulanık TOPSIS İçin Örnek Uygulama
 Hafta 11Bulanık VZA'nın teorik çerçevesi
 Hafta 12Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama
 Hafta 13Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama
 Hafta 14Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama
 Hafta 15Tekrar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Saaty, T.L., 1999, Theory and Applications of the Analytic Network Process: Decision Making with Benefits, Opportunities, Costs, and Risks, RWS Publications
2Chen, S.J., Hwang, C.L. 1992, Fuzzy Multiple Attribute Decision Making Methods and Applications, Berlin: Springer-Verlag.
 
İlave Kaynak
1Lai, Y.J., Hwang, C.L., 1994, Fuzzy Multiple Objective Decision Making, Springer, Manhattan
2Belton, V., Stewart, T.J., 2002, Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, New York
3Zimmermann, H. J. (1991). Fuzzy set theory and its applications (2nd ed.). London: Kluwer Academic Publishers.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 30
Kısa sınav 12 1 20
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Arasınav 2 1 2
Ödev 3 2 6
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü225