|
ISL5290 | Çok Krit. Kar. Ver. Teknik. - I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İŞLETME ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çok kriterli karar verme yöntemleri (MCDM) içerisinde yer alan Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) , Analitik Ağ Süreci (ANP) , TOPSIS yöntemi (TOPSIS) , Veri Zarflama Analizi (DEA) ve Hedef Programlama (Goal Programming) yaklaşımlarını üretim/yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | çok kriterli karar verme yöntemleri içerisinde kullanılan en temel teknikleri tanımlayabilirler. | 1,2 | 1,3 | ÖK - 2 : | karar vericiler tarafından kullanılan çok kriterli karar verme yöntemlerinin herbirinin firma başarısı üzerindeki etkisini tahmin edebilirler.
| 1,2,3,4 | 1,3 | ÖK - 3 : | gerçek yaşam problemlerinin çözümünde analitik karar verme tekniklerini kullanabilirler. | 1,2,3,4,5 | 1,3 | ÖK - 4 : | çok kriterli karar verme yöntemlerini kullanarak firmanın ihtiyaçlarına, amaçlarına, ve beklentilerine en uygun yöntemi belirleyebilirler. | 1,2,3,4,5 | 1,3 | ÖK - 5 : | çok kriterli karar verme yöntemlerinden elde edilen bilgilere dayalı olarak sonuçları özetleyebilirler. | 1,2,3,4,5 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Analitik Hiyerarşi Süreci(AHS)'nin teorik çerçevesi, AHS İçin örnek uygulama, AHS problemlerinin superdecisions yazılımı ile çözülmesi, Analitik Ağ Süreci(AAS)'nin teorik çerçevesi, ANP İçin örnek uygulama, ANP problemlerinin superdecisions yazılımı ile çözülmesi, TOPSIS'in teorik çerçevesi, TOPSIS İçin Örnek Uygulama, VZA'nın teorik çerçevesi, VZA İçin Örnek Uygulama, Amaç/Hedef Programlamanın teorik çerçevesi, Amaç/Hedef Programlama için Örnek Uygulama |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders tanıtımı ve içerik | | Hafta 2 | Analitik Hiyerarşi Süreci(AHS)'nin teorik çerçevesi | | Hafta 3 | AHS İçin örnek uygulama | | Hafta 4 | AHS problemlerinin superdecisions yazılımı ile çözülmesi | | Hafta 5 | Analitik Ağ Süreci(AAS)'nin teorik çerçevesi | | Hafta 6 | ANP İçin örnek uygulama | | Hafta 7 | ANP problemlerinin superdecisions yazılımı ile çözülmesi | | Hafta 8 | TOPSIS'in teorik çerçevesi | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | TOPSIS İçin Örnek Uygulama | | Hafta 11 | VZA'nın teorik çerçevesi | | Hafta 12 | VZA İçin Örnek Uygulama | | Hafta 13 | Amaç/Hedef Programlamanın teorik çerçevesi | | Hafta 14 | Amaç/Hedef Programlama için Örnek Uygulama | | Hafta 15 | Amaç/Hedef Programlama için Örnek Uygulama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Yoon, K.P., Hwang, C.L., 1995, Multiple Attribute Decision Making: An Introduction, Sage Publications, Thousand Oaks. | | 2 | Saaty, T.L., Saaty, R.W., Decision Making In Complex Environments: The Analytic Hierarchy Process (AHP) for decision making and The Analytic Network Process (ANP) for decision making with dependence and feedback, RWS Publications, Pittsburg | | 3 | Saaty, T.L., 1999, Decision Making for Leaders: The Analytic Hierarchy Process for Decisions in a Complex World, RWS Publications | | |
1 | Forman, E., Selly, M.A. 2002, Decision by Objectives, World Scientific Publishing Company, New York | | 2 | Lai, Y.J., Hwang, C.L., 1994, Fuzzy Multiple Objective Decision Making, Springer, Manhattan | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 13/11/2017 | 1 | 30 | Ödev | 12 | 04/12/2017 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Toplam Çalışma Yükü | | | 173 |
|