Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
ÜRETİM YÖNETİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / ÜRETİM YÖNETİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5290Çok Krit. Kar. Ver. Teknik. - I3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çok kriterli karar verme yöntemleri (MCDM) içerisinde yer alan Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) , Analitik Ağ Süreci (ANP) , TOPSIS yöntemi (TOPSIS) , Veri Zarflama Analizi (DEA) ve Hedef Programlama (Goal Programming) yaklaşımlarını üretim/yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : çok kriterli karar verme yöntemleri içerisinde kullanılan en temel teknikleri tanımlayabilirler.1,21,3
ÖK - 2 : karar vericiler tarafından kullanılan çok kriterli karar verme yöntemlerinin herbirinin firma başarısı üzerindeki etkisini tahmin edebilirler. 1,2,3,41,3
ÖK - 3 : gerçek yaşam problemlerinin çözümünde analitik karar verme tekniklerini kullanabilirler.1,2,3,4,51,3
ÖK - 4 : çok kriterli karar verme yöntemlerini kullanarak firmanın ihtiyaçlarına, amaçlarına, ve beklentilerine en uygun yöntemi belirleyebilirler.1,2,3,4,51,3
ÖK - 5 : çok kriterli karar verme yöntemlerinden elde edilen bilgilere dayalı olarak sonuçları özetleyebilirler.1,2,3,4,51,3
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Analitik Hiyerarşi Süreci(AHS)'nin teorik çerçevesi, AHS İçin örnek uygulama, AHS problemlerinin superdecisions yazılımı ile çözülmesi, Analitik Ağ Süreci(AAS)'nin teorik çerçevesi, ANP İçin örnek uygulama, ANP problemlerinin superdecisions yazılımı ile çözülmesi, TOPSIS'in teorik çerçevesi, TOPSIS İçin Örnek Uygulama, VZA'nın teorik çerçevesi, VZA İçin Örnek Uygulama, Amaç/Hedef Programlamanın teorik çerçevesi, Amaç/Hedef Programlama için Örnek Uygulama
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders tanıtımı ve içerik
 Hafta 2Analitik Hiyerarşi Süreci(AHS)'nin teorik çerçevesi
 Hafta 3AHS İçin örnek uygulama
 Hafta 4AHS problemlerinin superdecisions yazılımı ile çözülmesi
 Hafta 5Analitik Ağ Süreci(AAS)'nin teorik çerçevesi
 Hafta 6ANP İçin örnek uygulama
 Hafta 7ANP problemlerinin superdecisions yazılımı ile çözülmesi
 Hafta 8TOPSIS'in teorik çerçevesi
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10TOPSIS İçin Örnek Uygulama
 Hafta 11VZA'nın teorik çerçevesi
 Hafta 12VZA İçin Örnek Uygulama
 Hafta 13Amaç/Hedef Programlamanın teorik çerçevesi
 Hafta 14Amaç/Hedef Programlama için Örnek Uygulama
 Hafta 15Amaç/Hedef Programlama için Örnek Uygulama
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Yoon, K.P., Hwang, C.L., 1995, Multiple Attribute Decision Making: An Introduction, Sage Publications, Thousand Oaks.
2Saaty, T.L., Saaty, R.W., Decision Making In Complex Environments: The Analytic Hierarchy Process (AHP) for decision making and The Analytic Network Process (ANP) for decision making with dependence and feedback, RWS Publications, Pittsburg
3Saaty, T.L., 1999, Decision Making for Leaders: The Analytic Hierarchy Process for Decisions in a Complex World, RWS Publications
 
İlave Kaynak
1Forman, E., Selly, M.A. 2002, Decision by Objectives, World Scientific Publishing Company, New York
2Lai, Y.J., Hwang, C.L., 1994, Fuzzy Multiple Objective Decision Making, Springer, Manhattan
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 13/11/2017 1 30
Ödev 12 04/12/2017 1 20
Dönem sonu sınavı 16 08/01/2018 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Toplam Çalışma Yükü173